کد خبر: ۳۵۱۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
"سی‌ان‌ان" منتشر کرد:

جزئیات طرح جایگزین آمریکا برای سوریه

دفتر باراک اوباما در حال بررسی طرح جایگزینی موسوم به طرح "ب" برای سوریه است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه خبری "سی.ان.ان" با اعلام این که دفتر باراک اوباما در حال بررسی طرح جایگزینی موسوم به طرح "ب" برای سوریه است تا در صورت شکست طرح آتش‌بس موقت اجرایی شود به جزئیات این طرح اشاره کرد.

طرح جایگزین آمریکا احتمالا شامل اعزام گروه جدیدی از نیروهای ویژه به سوریه و ایجاد مناطق پرواز ممنوع در این کشور خواهد بود.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، واشنگتن می‌تواند از نیروهای ویژه جدید برای افزایش عملیات‌های ضد "تروریستی " و نیز آموزش نیروهای مسلح مخالفان "میانه‌رو" سوریه و ارائه مشورت‌دهی به آنها استفاده کند.

علاوه بر این، طرح جایگزین شامل تجهیز مخالفان "میانه‌رو" سوریه به اسلحه و قصد آمریکا برای شرکت دادن کشورهای دیگری در این طرح جهت واردات اسلحه و تجهیزات برای مخالفان مسلح است.

این شبکه در گزارش خود به اسامی این کشورها اشاره‌ای نکرد.

سی.ان.ان در ادامه به نقل از یکی از مسئولان دفتر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن همچنان در حال بررسی امکان ایجاد مناطق پرواز ممنوع و مناطق امن در سوریه برای پناهجویان و آوارگان است و کاخ سفید همچنان این طرح را بسیار هزینه‌بر می‌داند.

طبق اعلام این شبکه تلویزیونی، طرح مذکور در حال حاضر یک طرح کلی محسوب می‌شود و هنوز در مورد هیچ چیز توافقی صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه 23 فوریه تاکید کرد که کشورش در حال بررسی گزینه‌هایی از جمله طرحی جایگزین آتش بس در صورت عدم پایداری آن در سوریه است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد که هیچ طرح جایگزینی برای بیانیه مشترک روسیه-آمریکا در مورد آتش‌بس در سوریه وجود ندارد و در آینده نیز هرگز چنین طرحی ارائه نخواهد شد.

میخائیل بوگدانف،‌ معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه روسیه هیچ گونه اطلاعاتی از جزئیات این طرح ندارد، از نگرانی مسکو در مورد انتشار خبرهایی دال بر وجود یک طرح آمریکایی جایگزین توافقنامه آتش بس در سوریه خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین