کد خبر: ۳۵۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۲۹

تخصيص اعتبار ويژه براي حمايت از حقوق اتباع ايراني در سراسر دنيا

آفتاب‌‌نیوز : جمال كريمي راد در دیدار هفتگی با خبرنگاران گفت:دولت در بودجه 85 نسبت به اين موضوع توجه جدي داشته به گونه‌اي كه در تبصره 18 لايحه، اعتبارات ويژه‌اي را به معاضدت و ارشاد قضايي از شهروندان ايراني در سراسر جهان پيش بيني كرده است،تا حقوق اتباع ايراني در سراسر دنيا مورد حمايت قرار گيرد. 

به گفته وي؛ در صورت تصويب اين تبصره در مجلس،آئين نامه آن تهيه و در جهت استيفاي حقوق اتباع ايراني از جمله جانبازان شيميايي اقدام خواهيم كرد. 

كريمي راد همچنين درباره لباس متحد الشكل قضات گفت: اين موضوع همچنان در حال بررسي از سوي مسئولان قضايي است و در صورتي كه به تصويب نهايي برسد مشكلي را براي قضات روحاني و غير روحاني ايجاد نخواهد كرد چرا كه اين لباس، شال مخصوص است كه قضات هنگام جلسه دادرسي از آن استفاده خواهند كرد. 

از كريمي راد درباره پرونده سقوط هواپيماي سي 130 نيز سؤال شد كه وي در پاسخ گفت: اين پرونده در حال حاضر در سازمان قضايي نيروهاي مسلح در حال بررسي است و بنا شده است كه هر گونه اطلاع رساني از اين پرونده از سوي مسئولان سازمان مربوطه صورت گيرد. 

وی همچنین با بيان اينكه جرم اسيد پاشي امروزه امنيت شهروندان را با خطر مواجه كرده است، گفت: بايد يك رويكرد جديدي در قوه قضائيه نسبت به اين جرم اتخاذ شود كه افراد به همين سادگي امنيت شهروندان را دچار مخاطره نكنند. 

وي، از اقدامات گسترده دادگستري‌هاي سراسر كشور در مبارزه جدي و همه جانبه با اشرار و كساني كه امنيت مردم و شهروندان را در مخاطره قرار مي‌دهند خبر داد و گفت: دادگستري هاي استانهاي آذربايجان شرقي و خراسان شمالي از جمله استانهايي هستند كه در مقوله مبارزه با اراذل و اوباش اقدامات خيلي خوبي داشتند. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین