کد خبر: ۳۵۲۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

پرتاب کفش به نماینده مصری پس از دیدار با سفیر اسراییل/ اصرار نماینده و سفیر بر دیدار مجدد

در پی دیدار یک نماینده پارلمان مصر با سفیر اسراییل در قاهره که خشم و نارضایتی مردم و محافل سیاسی را در پی داشته است، یکی از نمایندگان پارلمان مصر در جلسه امروز به نماینده‌ای که با این مقام اسراییلی دیدار کرده بود، کفش پرتاب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از سایت شبکه المیادین، همچنان خشم ناشی از مساله دیدار توفیق عکاشه، عضو پارلمان مصر با سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره خاموش نشده است و این دیدار خشم مردم و محافل سیاسی را به دنبال داشته است، چرا که آنها معتقدند که این قبیل دیدارها به منزله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

در جلسه امروز پارلمان مصر که با محوریت بررسی این مساله بود، کمال احمد، از نمایندگان پارلمان مصر کفشش را به سمت توفیق عکاشه پرتاب کرد و به دنبال این مساله تعدادی از نمایندگان برای پایان دادن به این درگیری وارد عمل شدند. برخی دیگر از نمایندگان نیز خواهان خارج کردن کمال احمد از پارلمان شدند که رای گیری برای بیرون کردن وی از این جلسه پارلمان صورت گرفت. توفیق عکاشه نیز پرونده‌اش برای انجام تحقیقات با وی به کمیته‌ ویژه ارجاع داده شد.

کمال احمد نیز در اولین واکنشش عنوان داشت که هر بار توفیق عکاشه را ببیند وی را با کفش خواهد زد.

در همین حال، حایین کورین، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره اعلام کرد که به دیدارهایش با توفیق عکاشه برای بررسی پاره‌ای از مسائل مهم ادامه خواهد داد.

وی در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ممکن است که ما موفق شویم به نتایج مثبتی از این دیدارها دست یابیم.

همزمان، توفیق عکاشه نیز اعلام کرده است که علی رغم جنجال زیادی که دیدار نخستش با سفیر اسراییل به پا کرده است، وی بار دیگر با سفیر اسراییل دیدار خواهد کرد.

عکاشه در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای الفراعین گفت: من این کار را به خاطر مصر انجام دادم و از کسی نمی‌ترسم. من با وی در مورد بحرانی که مصر در مورد سد النهضه با اتیوپی دارد، صحبت کردم و ممکن است که در چنین دیداری سفیران انگلیس و آمریکا نیز حضور یابند.

دیدار یک نماینده پارلمان مصر با سفیر اسراییل در نوع خود در تاریخ پارلمان مصر بی سابقه بوده است.

پیش‌تر مصطفی بکری، عضو پارلمان مصر درخواستی را به رییس پارلمان ارائه داد که در آن از وی خواست تحقیقاتی از توفیق عکاشه به دلیل دیدارش با سفیر اسراییل در منزلش به عمل آید چرا که این اقدام نقض عرف‌ها و اصول پارلمانی بوده است.

بکری گفت: توفیق عکاشه پس از دیدار با سفیر اسراییل در قاهره در 24 فوریه جاری اظهارات خطرناکی را مطرح کرد که می‌تواند به امنیت ملی کشور و منافع عالی مصر لطمه وارد کند.

به گزارش ایسنا، همچنین تعدادی از جوانان مرکز طلخا در استان دقهلیه نیز کمپینی را علیه توفیق عکاشه به راه انداخته و خواهان برکناری وی و خارج کردنش از پارلمان شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین