کد خبر: ۳۵۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

خبرهایی از سینما و تئاتر

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست میزبان هنرمندان خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : غرفه جشنواره فیلم سبز در پانزدهمین نمایشگاه محیط زیست که از دهم تا سیزدهم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، میزبان هنرمندان حامی محیط زیست خواهد بود.

حامیان و هنرمندان رشته‌های مختلف محیط زیست در این نمایشگاه به غرفه جشنواره فیلم سبز می‌آیند و در جریان برنامه‌های جشنواره قرار می گیرند.

همچنین گفتنی است در این غرفه برنامه‌های پنجمین دوره جشنواره برای عموم نیز معرفی می‌شود.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی 24 تا 31 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کیوان ساکت با همراهی یک پیانونواز، موسیقی ملل را به اجرا درمی‌آورد.

در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم 100، که روز جمعه 14 اسفند 1394 در حوزه هنری برگزار می شود، کیوان ساکت، آهنگ‌ساز و نوازنده تار و سه تار به هنرنمایی خواهد پرداخت.

در مراسم اختتامیه، با توجه به بین المللی شدن جشنواره فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای، این هنرمند قرار است با ساز تار خود و با همراهی یک نوازنده پیانو، موسیقی ملل مختلف را اجرا کند.

مجیدی: فیلم‌های جشنواره 100 در ارتقای سینمای ملی نقش دارند


رئیس هیئت داوران دهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای از کیفیت بالای برخی آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره به عنوان نشانه‌ای از بروز استعدادهای تازه در حوزه فیلم و سینما یاد کرد.

مجید مجیدی با قابل قبول دانستن سطح کیفی آثار این دوره از جشنواره فیلم 100، تأکید کرد: آثار متفاوت و خوبی در این دوره از جشنواره مورد قضاوت قرار گرفتند که این موضوع نویدبخش بروز استعدادهای تازه‌ای هستند که می‌توانند در ارتقای سینمای ملی نقش داشته باشند.

کارگردان فیلم «محمد رسول الله(ع)» با اشاره به مسئولیت نهادهای فرهنگی هنری در قبال این هنرمندان مستعد ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها باید به نقطه‌ای ختم شود که نتیجه‌اش پرورش و بروز نسل کارگردان‌ها و هنرمندان کیفی و حرفه‌ای باشد. برای این منظور همه نهادهای متولی فرهنگ و هنر وظیفه دارند تا شرایط و امکانات لازم را برای ادامه فعالیت این جوانان فراهم کنند و زمینه رشد و تقویت آن‌ها را مهیا کنند.

نویسنده و کارگردان فیلم «بچه های آسمان» اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های هنری و کلاس‌های آموزشی برای رفع کاستی‌ها و ارتقای توانایی های فیلم سازان جوان در ابعاد تکنیکی و ایده یابی و در کنار آن حمایت از این هنرمندان مستعد برای تبدیل ایده هایشان به فیلم، راه را برای تولید آثار سینمایی فاخر باز می‌کند.

مجیدی در پایان با تأکید بر تداوم برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی گفت: حیف است که جشنواره‌های معتبری مثل فیلم 100 یا فیلم رویش به صورت دوسالانه برگزار شوند؛ چراکه با وجود خیل عظیم هنرمندان و فیلم سازان جوان، احتمال به هدر رفتن برخی استعدادها در این اتلاف وقت وجود داشته و انتظار دو ساله برای دیده شدن یک اثر برای فیلم‌سازان زمان زیادی است؛ ضمن اینکه ممکن است جریان رویش و بروز استعدادهای تازه دچار مشکل شوند.

مجید رجبی معمار: خانه‌ی هنرمندان ایران آمادگی برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را دارد


دبیر شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه و شورای داوری سیزدهمین جشنواره فیلم تصویر با مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

«امیرحسین علم الهدی» دبیر شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه، به همراه «رخشان بنی اعتماد»، «علیرضا زرین دست» و «سعید روستایی» اعضای هیات داوری سیزدهمین جشنواره فیلم تصویر سال و »سیف الله صمدیان» دبیر جشنواره تصویر سال، شنبه 8 اسفند با «مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که در محل خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد، «علی معلم» و «کیومرث پوراحمد» نیز حضور داشتند.

مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان ایران در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های بالای خانه‌ی هنرمندان ایران و حضور انجمن‌های مختلف هنری در این خانه، گفت: خانه‌ی هنرمندان ایران امروز با توجه به توانایی‌ها و امکانات خود، آمادگی برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری را دارد.

در این دیدار «سیف الله صمدیان» دبیر جشنواره تصویر سال، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این دوره از جشن تصویر سال را به حاضران ارائه داد.

فیلم وقت آتش افروزی درسینما تک


فیلم وقت آتش افروزی به کارگردانی فرناندو سولاناس و اکتاویو گتینو از بخش سینمای مستند:سینمای سوم ،روز سه شنبه 11 اسفند ماه ساعت 13/00 در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

دومین فیلم از بخش سینمای مستند:سینمای سوم ، روز سه شنبه 11 اسفندماه ساعت 13/00 فیلم "وقت آتش افروزی"به کارگردانی فرناندو سولاناس و اکتاویو گتینو محصول سال 1968آرژانتین، به مدت 228 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصرتهران به نمایش در می‌آید.

وقتی نخستین کاشفان اروپایی در حال پیشروی در حاشیه‌ی ساحل جنوب شرقی قاره‌ی آمریکای جنوبی بودند، آتش‌های مشتعلی را مشاهده کردند که شمارشان از صدها فراتر می‌رفت و از خشکی نیمه تاریک سر برمی‌کشید. کاشفان اسپانیایی، به ویژه به منطقه‌ای در کناره‌ی جنوبی ساحل که اکنون آرژانتین نامیده می‌شود، عنوان «سرزمین آتش» دادند.

علاقه‌مندان می‌توانندجهت استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

«ابد و یک روز» هیچ نمایش خارجی قبل از اکران در ایران ندارد

عوامل فیلم سینمایی «ابد و یک روز» تاکید کردند، این فیلم تا قبل از اکران عمومی در ایران هیچ نمایشی به صورت بین المللی ندارد.

صبح امروز خبری در برخی رسانه‌های منتشر شده است، مبنی بر اینکه فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی به تهیه کنندگی سعید ملکان به زودی اولین نمایش جهانی خود را در خانه فرهنگ رم آغاز می کند. عوامل این فیلم با تکذیب خبر فوق، تاکید کردند، «ابد و یک روز» تا قبل از آغاز نمایش در سینماهای ایران، در هیچ کشور خارجی اکران نمی‌شود.

فیلم سینمایی «ابد و یک روز» که در جشنواره فیلم فجر، 9 سیمرغ از بخش نگاه نو و سودای سیمرغ دریافت کرد، به زودی در سینماهای تهران و شهرستانها اکران عمومی می شود.

در این فیلم پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار،ریما رامین فر، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمدعلی محمدی، اسماعیل گرجی، امیررضا فلاح و شبنم مقدمی به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان «ابد و یک روز» آمده است:خانواده در تدارک مراسم عروسی سمیه هستند،اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می‌کند که در نهایت باعث ماجراهایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین