کد خبر: ۳۵۲۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات: مردم در انتخابات به برخی‌ها«نه» گفتند/ تندروها به حق در انتخابات شکست خوردند/ استفاده از ظرفیت مجلس دهم، ریاست جمهوری روحانی را 8 ساله می‌کند

بزرگان اعتدال پای نظرات مردم ایستادند و هزینه آن را هم در این سال‌ها پرداخت کردند.
آفتاب‌‌نیوز : مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با اشاره به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور به ویژه تهران گفت: مردم در این انتخابات اعلام موضع کردند و گفتند بسیاری از تهمت‌های ناروایی که به مجموعه اصلاح طلبان و طرفداران دولت در آستانه انتخابات زده شده بود، نادرست و غلط بوده است.

وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با عصر ایران خاطر نشان کرد: برخی می‌خواستند به مردم آدرس غلط بدهند و این گروه بزرگ و انقلابی را با برچسب‌های مختلف از صحنه خارج کنند اما خوشبختانه با رای مردم این طرح خنثی شد. تصمیم گیران کشور باید رای مردم در این انتخابات را مورد توجه قرار دهند.

عضو بنیاد باران در مورد شکست سخت اصول‌گرایان در تهران گفت: اصول‌گرایان دو بخش هستند. دسته اول افرادی هستند که در این سال‌ها منطقی عمل کردند. مثلا ما شاهد بودیم آنها بعد از دیدن عملکرد احمدی نژاد از او فاصله گرفتند و نشان دادند اهل تغییر هستند و بر اشتباه خود اصرار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم که اتفاقا کسانی هستند که در این انتخابات شکست خوردند همیشه چه در گذشته و چه امروز، بر مواضع سرسختانه خود پای فشاری می‌کنند و هیچ فرد و یا جریانی را قبول ندارند. این افراد هیچ توجهی به نظر مردم نداشتند و خود را به حق می‌دانسته و می‌دانند.

حاجی تصریح کرد: این افراد با این حال نظرات خود را به نظرات مردم می‌دانند و از طرف آنها سخن می‌گویند. به این افراد با توجه به این نظرات به حق در انتخابات شکست خوردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد اعتماد مرد به فهرست امید گفت: مردم به بزرگان این جریان اعتماد کردند چون آنها حرف دل مردم را با صداقت زدند. آنها پای نظرات مردم ایستادند و هزینه آن را هم در این سال‌ها پرداخت کردند.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: در کنار اعتماد مردم از سوی دیگر جامعه ایرانی مصمم بود به بخشی از سیاسیون «نه» بگویند. این افراد متاسفانه دافعه دارند و همین باعث شده است که مردم از آنها فاصله بگیرند.

وی در مورد اولویت‌های مجلس دهم گفت:  وعده‌های رئیس جمهور روحانی که تا کنون با دست‌اندازهای جدی مواجه بوده است از ابن به بعد به عهده کسانی است که به مجلس راه پیدا کردند. این افراد با متعهدانه تلاش کنند این اهداف را به سرانجام برسانند.

مرتضی حاجی ادامه داد: از سوی اکثریت به ویژه نمایندگان تهران باید شاهد رفتار جوانمردانه باشیم. نباید پیروزی را در گفتار بزرگ و رقیب را تحقیر کنند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات تصریح کرد: مردم با این رای گفتند که در مجلس آینده تنش و سیاسی کاری نمی‌خواهند و از نمایندگان خود می‌خواهند تامین معیشت را دردستور کار خود قرار دهند.

تضمن نمی شود ملت تصمیم می گیرند ساعد تر شد این فرصت هست که رئیس جمهور قدم های موثری تری را باری برنامه های مفدی تر و جذاب تر اجرا کند از این جهت بله. دولت از این فرست جدید استفاده کند و فکر جدی و اساسی برای حل مشکلات بازمانده از گذشته کند حتما دولت بعد هم در اختیار همین رئیس جمهور خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد تاثیر رای مردم در اسفند 94 در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: مردم تصمیم می‌گیرند اما این فرصت را برای رئیس جمهور فراهم می‌کند که قدم‌های موثرتری بردارد و برنامه‌های مفید و جذاب تری را اجرا کند. اگر این جهت به این انتخابات نگاه کنیم بله، این انتخابات در خرداد 96 تاثیر مستقیم دراد.

وی تصریح کرد: اگر دولت از این فرصت استفاده کند حتما دولت بعد از اختیار رئیس جمهور خواهد بود و دوران او هشت ساله خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین