کد خبر: ۳۵۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۳۹

ایران تحقیقات در زمینه‌ی غنی سازی اورانیوم را آغاز می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :  iran.ru
سعیدی تاکید کرد: «تحقیق درباره غنی سازی اورانیوم و غنی سازی اورانیوم دو مساله جداگانه اند.» وی خاطر نشان کرد: «هنوز تصمیمی برای تولید سوخت هسته ای در داخل کشور گرفته نشده است.»

بنا به گفته‌ی این مقام ارشد ایرانی تهران تصمیم خود را طی نامه‌ای به آگاهی سازمان بین المللی انرژی هسته ای اعلام داشته است.

پیش‌تر حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت و گویی با خبرنگاران اعلام داشته بود تحقیقات در زمینه‌ی غنی سازی اورانیوم موضوع گفت و گوهای ایران با سه کشور اروپایی نیست.

گفت و گوهای ایران با سه کشور اروپایی در ماه آگوست سال گذشته در پی از سرگیری فرآوری اورانیوم در ایران قطع شده بود، اما دو طرف در نشست یک روزه‌ای در وین در 21 دسامبر سال 2005 تصمیم گرفتند گفت و گوها را در ماه ژانویه سال جدید میلادی ادامه دهند.

روسیه نیز در اواخر دسامبر به ایران پیشنهاد غنی سازی اورانیوم در تاسیساتی مشترک در خاک روسیه را به ایران تسلیم کرد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد: «این پیشنهاد تلاش روسیه برای یافتن راه حلی مشترک در زمینه‌ی وضعیت فعلی مساله هسته ای ایران با شیوه های دیپلماتیک است.»

ایران آمادگی خود را برای بررسی پیشنهاد روسیه اعلام کرده است مشروط بر آن که مطابق قوانین بین المللی همه مراحل چرخه تولید سوخت هسته ای در داخل خاک ایران انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین