کد خبر: ۳۵۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۳۷

آنکارا بازهم تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس همین گزارش ترکیه بار دیگر هر نوع همکاری خود را با آمریکا جهت استفاده از پایگاه های نظامی این کشور جهت حمله به همسایه خود ایران را بی پایه واساس توصیف کرد. 

به نوشته این مطبوعات این تکذیب در حالی منتشر می شود که مطبوعات ترکیه خود نیز گزارش هایی در مورد سفرهای زنجیره ای مسئولین بلند پایه آمریکایی به آنکارا طی چند ماه گذشته منتشر کرده وآنرا با حمله احتمالی به مراکز هسته ای ایران با استفاده از خاک ترکیه مرتبط دانستند. 

اما به هر شکل وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه ای تمامی این گزارش ها را حدث وگمان وبی پایه واساس توصیف کرده وافزود از نظر آنکار تمامی مشکلات موجود در منطقه باید از طریق گفتگو ومذاکره حل وفصل شوند ومنطقه نیازی به مشکلات جدید ندارد واز اینرو از تمامی طرف ها می خواهد به مسئولیت های خود در این رابطه عمل کنند. 

با وجود آنکه وزارت خارجه ترکیه اشاره ای به روزنامه ای خاص نکرد اما روزنامه هایی چون جروزالیم پست چاپ اسرائیل ، دیر اشپیگل (آلمان) وروزنامه ترکی الصباح از میان روزنامه هایی بودند که گزارش های مفصی از رایزنی آمریکا با طرف ترک جهت استفاده از پایگاه های نظامی ترکیه در صورت حمله به ایران منتشر کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین