کد خبر: ۳۵۲۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
علی دایی سرشار از قدرت وتوان و انگیزه بود

فرشاد پیوس: فردوسی پور سرمان کلاه گذاشت

فرشاد پیوس با هت تریک در بازی یادواره امروز بار دیگر همه را به یاد گل‌های زیبا و هوشمندانه اش در ادوار گذشته انداخت به این بهانه سراغش رفته و از همه چیز با او حرف بزنیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش "ورزش سه"، فرشاد پیوس،حرف‌هایش را از پنالتی‌های بازی امروز آغاز کرد، او گفت؛ تا به حال در دوران فوتبالم پنالتی خراب نکرده‌ام و وقتی پرسپولیس پنالتی خراب می‌کند دلم به درد می‌آید چرا که اعتقاد دارم با چشم بسته هم می‌توان پنالتی گل کرد.

فرشاد پیوس بحث را به بازی امروز برده و می‌گوید: عادل فردوسی پور سر ما را کلاه گذاشت، او قرار بود بازیکن‌های بالای 35 سال به زمین بفرستد اما نصف بازیکن‌هایش زیر 25 سال بودند، با این حال بازی خوبی بود و ما که روی هم رفته بین بازیکنان اولیه ترکیب نزدیک 600 سال داشتیم خوب بازی کردیم و به نظرم همه عالی بودند البته کار پنجعلی و فنونی زاده و زرینچه بهتر از بقیه بود.

فرشاد پیوس حرف را به گل‌های خودش در این بازی برده و می‌گوید: هر وقت گل می‌زنم شاد می‌شوم و در بازی برابر تیم فوتبال رسانه هم با 3 گل و هت تریکم خوشحال و سرحال شدم و تا از ورزشگاه بیرون آمدم مردم با لطف زیادشان من را شرمنده کردند و جالب این که خیلی‌ها می‌گفتند آقا فرشاد تو رو خدا برگرد برای پرسپولیس بازی کن!

فرشاد پیوس حرف‌هایش را به انتخابات 90 می‌برد و در جواب علت انتخاب علی دایی می‌گوید؛ بی تعارف علی دایی از همه بهتر بود و یک بازیکن استاندارد و رویایی بود البته اگر من اندازه علی دایی و در بازی‌هایی که او برای تیم ملی بازی کرد حضور داشتم 150 گل می‌زدم اما اعتبار علی دایی تنها به خاطر گل‌هایی که زده نبوده و او در تمام بازی‌ها نقش یک مهاجم نوک مفید را بازی کرده است و من از بازی او لذت بسیار می‌بردم، به هر حال من او را انتخاب کرده واو را واقعاً قبول دارم.

پیوس درباره اولویت دوم می‌گوید اگر در این جمع علی دایی نبود من به حمید علیدوستی رأی می‌دادم که یک بازیکن استثنایی بود و حیف که امروزی‌ها او را نمی‌شناسند، اگر او در تیم‌های پرسپولیس و استقلال بازی می‌کرد بسیار از آن چه امروز هست بهتر بود.

فرشاد پیوس در جواب خواسته ما که توصیفی درباره زوج‌هایش در خط حمله بگوید از مرتضی یکه در راه آهن شروع کرد و چنین گفت: مرتضی یکه یک مهاجم خوب بود که در فوتبال ما به حداکثر حقش نرسید و می‌توانست بزرگ‌تر از این باشد با او در راه آهن و تیم ملی همبازی بودم، کریم به اوی یک سرزن ایده آل بود که با سرش محکم‌تر از پا ضربه می‌زد، ناصر محمد خانی اعجوبه بود و با او در تیم ملی و پرسپولیس همبازی بودم و در کنارش از فوتبال لذت می‌بردم، علی دایی سرشار از قدرت وتوان و انگیزه بود و من او را بهترین سنتر فوروارد تاریخ انتخاب کرده‌ام، مرتضی کرمانی توان بدنی بالا و تکنیک خوبی داشت و با او زوج هماهنگی بودیم و صمد مرفاوی هم باهوش و با شخصیت فوتبال می‌کرد. اما قبل از انقلاب هم بازی‌های حسن روشن را فراموش نمی‌کنم.



فرشاد پیوس با اولین مباحثه چالشی این مصاحبه مواجه شده و مورد این سؤال قرار می‌گیرد که چرا در دوران مربیگری مثل فوتبالت موفق نبودی؛ پیوس به یک دفاع همه جانبه از خود دست میزند، و می‌گوید: من به اندازه خودم کاملاً موفق بوده‌ام چرا موفق نبودم؟؟ این سؤال بی انصافی است، من تیم‌های شهید قندی و گل گهر را بالا آورده و به دسته اول رساندم، شموشک را در لیگ برتر نگه داشتم، با تراکتورسازی در گروهم اول شدم اما بر اساس قوانین غلط بازی ضربدری گذاشتند و با دغل بازی تیم دیگری را بالا آوردند و از سال بعد قانون عوض شد و تیم برتر هر گروه به لیگ برتر آمد، در تیم برق شیراز به جز من چند نفر دیگر هم آمدند، اما این تیم یکسره در سقوط طی می‌کرد در تیم گل گهر، کمتر از سال‌های قبل و بعدش نبودم، بگویید در کدام تیم باید کاری ما فوق تصور می‌کردم و نکردم؟ شما با آن تیم برق شیراز که کاپلو هم مربیش می‌شد نمی‌توانست کاری کند انتظار دارید من چه می‌کردم؟

بحث با فرشاد پیوس را به باشگاه پرسپولیس کشانده و از او می‌پرسیم چرا در سالیان اخیر همواره در مسیر انتقاد از باشگاه بودید؟ پیوس جواب می‌دهد پرسپولیس در تمام سال‌های گذشته ناکام بوده است، چرا باید از تیمی که دوازدهم و هفتم و هشتم می‌شده باید دفاع می‌کردم اما حالا این تیم خوب بازی می‌کند و حمایتش می‌کنیم.

فرشاد پیوس در پاسخ سوا دیگری که درباره انتقادش از تمدید قرار داد با برانکو بوده می‌گوید: چرا نمی‌پرسید آن حرف احمقانه حرف من بوده یا نه؟ من همان زمان گفتم شک نکنید و همین حالا برگه تمدید قرار داد را جلویش بگذارید و امضا بگیرید، من نمی‌دانم چه کسانی آن حرف‌ها را از قول من زده بودم، من اگر حامی او نبودم که حداقل برای اعتبار خودم نمی‌آیم این حرف را بزنم و بگویم برانکو نباید باشد!

پیوس می‌گوید در سالیان اخیر 2 بار از من خواسته شد که کمک قطبی و درخشان باشم در هر 2 مقطع از تیم حمایت کردم اما حاضر به همکاری نبودم، به من میگویند چرا با تیم همکاری نمی‌کنی؟ جواب من این است که من سرمربی هستم و این سطح را برای کار انتخاب کرده‌ام اما مثلاً از من می‌خواهند سرمربی تیم امیدها باشم و یا کمک مربی تیم بزرگسالان اما من همانطور که عاشق تیمم هستم، خادمش هم هستم اما به جای خودش، مثل این است که من مهاجم باشم و از م بخواهند که بروم و در دروازه بایستم، او درباره احتمال همکاری با تیم فوتبال "ب"پرسپولیس اما گفت: در این تیم شرایط فرق می‌کند اگر تیم در مسابقات دسته اول تیم و امتیاز بخرد صد درصد به عنوان سرمربی دعوت را جواب خواهم داد و می آیم اما نه در دسته‌های پایین‌تر.

فرشاد پیوس دست آخر از سرنوشت پسرانش می‌گوید و به این سؤال تکراری یک جواب غیر تکراری می‌دهد که در فوتبال ما کدام پسر را می‌شناسید که از زیر سایه پدرش در آمده باشد؟ نه آتیلا ناصر حجازی شد و نه محمد، علی پروین شد با این حال به ماهان پسر من بی مهری‌هایی شد او دیگر از انگیزه خالی شده است اما پسرم پویان در 22 سالگی کار مربیگری را شروع کرده و ضمن تحصیل در دانشگاه و خواندن درس تربیت بدنی به صورت حرفه‌ای است و در تیم‌های پایه باشگاه توحید تهران هم مربیگری می‌کند، پیوس در پایان از اعلام همکاریش با سازمان بهزیستی برای آموزش فوتبال فرزندان مراکز نگهداری بی سرپرستان خبر داد و اعلام کرد که از تابستان سال آینده این کلاس‌ها را رسماً دایر خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین