کد خبر: ۳۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

پرونده حمله به مطهری در دادسرای نظامی شیراز پیگیری می شود

مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری بیان داشت : موضوع حمله به خودروی مطهری در شیراز با تشکیل پرونده ای در دادسرای نظامی در حال رسیدگی و پیگیری است .
آفتاب‌‌نیوز : مصطفی ترک همدانی روز سه شنبه اظهار داشت : با طرح شکایت از سوی مطهری علیه آمرین حمله به خودروی وی نیز پرونده ای تشکیل شده است.

وی افزود: پس از آنکه حکم دادگاه کیفری شیراز در این پرونده صادر شد و اغلب احکام نیز تعلیقی بود و از شدت زیادی هم برخوردار نبود، آقای مطهری اصراری بر انتقام جویی از ضاربین نداشت اما با توجه به اینکه در جلسات دادگاه شیراز برخی اسامی افراد نظامی مطرح شد پرونده جدید در دادسرای نظامی شیراز تشکیل شده است .

وی با بیان اینکه دکتر مطهری در این پرونده قصد ریشه یابی موضوع و روشن شدن نقاط ابهام را دارد گفت : رسیدگی به اتهامات افرادی که نام آنها برده شده در صلاحیت دادسرای عمومی نیست و در دادسرای نیروهای مسلح این موضوع تا حصول نتیجه نهایی دنبال می شود.

وکیل مدافع پرونده علی مطهری از بیان اسامی متهمین خودداری کرد و گفت : این پرونده اکنون در مرحله تحقیقات قرار دارد و در همین حد که باید به اتهام ها در دادسرای نظامی رسیدگی شود بسنده می کنم .

به گفته وی اگر عنوان مجرمانه ای برای این افراد در دادسرای نظامی محرز گردد پرونده با اتهامات وارده به دادگاه می رود و دادستان نظامی شیراز احکام جلب و محاکمه را پیگیری خواهد کرد .
رسیدگی به اتهامات ضاربین به علی مطهری و حمله به خودروی وی طی چهار جلسه در شعبه 101 دادگاه کیفری شیراز انجام شد .

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهاجمان به علی مطهری 19 آبان ماه در شیراز برگزار شد و پس از برگزاری چهار جلسه ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد.

سه جلسه قبلی دادگاه متهمان حمله به علی مطهری نماینده مجلس به ترتیب 13 و 26 مرداد و 15 مهر سال 94 در شیراز بصورت غیرعلنی برگزار شد که در این سه جلسه خود او حضور نداشت.

پرونده رسیدگی به اتهامات مهاجمین به خودرو علی مطهری 11 متهم داشت که از بین این افراد هشت نفر بصورت مستقیم به این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حمله کردند و سه نفر از متهمان نیز از مسئولان دانشگاه شیراز هستند.

برای شش نفر از حمله کنندگان 10 ضربه شلاق و دو ماه حبس تعیین شد و این حکم به مدت دو سال جنبه تعلیقی دارد.

همچنین احکام دو نفر دیگر از حمله کنندگان چهار ماه و نیم زندان و 37ضربه شلاق اعلام شد و این احکام نیز به مدت یک سال جنبه تعلیقی دارد .

احکام سه نفر از دعوت کنندگان و مسئولان دانشگاه شیراز هم در این پرونده صادر شد و برای یک نفر در این پرونده مسئولیت داشته دو سال انفصال از خدمت تعیین شده که این حکم دو سال نیز جنبه تعلیقی دارد .

برای یک نفر دیگر از مسئولان دوسال انفصال از خدمات گردیده و این حکم نیز قطعی است .
همچنین یکی از دانشجویان که از متهمان این پرونده بشمار می رود به پرداخت 10میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد .

علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه 18 اسفند سال 93 وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 30 : 18 دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

اما تعدادی از افراد موتورسوار با نقاب در میدان گل سرخ که در خروجی بلوار فرودگاه قرار دارد به دور خودرو حامل مطهری حلقه زدند و جلوی حرکت او را گرفتند و شیشه های خودرو را شکستند.
پس از حمله موتورسواران به خودرو مطهری، این وسیله نقلیه به کلانتری مستقر در مسیر فرودگاه شیراز منتقل شد.

به گزارش ایرنا،این نماینده مجلس به دعوت تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین