کد خبر: ۳۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۹
احمدی نژاد با ارسال نامه ای به البرادعي خبر داد

تهران تحقیقات هسته ای را از سر گرفت

آفتاب‌‌نیوز : رييس جمهور با اعلام اينكه ما دنبال سياست خارجي فعال هستيم، گفت: به توانمندي‌هاي خود آشنايي داشته و محيط بين‌الملل را به خوبي مي‌شناسيم.

وي خاطرنشان كرد: كساني كه در كشور خود زندان‌هاي مخفي دارند امروز مدعي حقوق بشر در كشوري مي‌شوند كه رهبران و هزاران تن از مردم آن توسط تروريست‌هاي مورد حمايت همان كشورها ترور شده‌اند.

رييس جمهوري تصريح كرد: كساني كه دشمن ما را به سلاح شيميايي تجهيز كردند و براي جنايت‌هاي او هورا كشيدند، امروز مدعي حقوق بشر هستند كه هيچ انسان آزاده‌اي اين زور را نمي‌پذيرد.

احمدي نژاد افزود: كساني هم كه از جنايات صهيونيست‌ها بر عليه ملت مظلوم فلسطين حمايت مي‌كنند و خود بايد محاكمه شوند، مدعي حقوق بشر در ايران هستند.

رييس جمهوري تاكيد كرد: اراده ملت‌ها با شلاق به كمر نظام‌هاي سلطه خواهد زد.

رييس جمهوري گفت: ما تنها سوالي را درباره فلسطين مطرح كرديم ديديد چه هياهويي برپا كردند. يك نفر در كشور به طور قانوني محاكمه و زنداني است، فرياد وا حقوق بشر سر مي‌دهند در حالي كه اين همه جنايت در حق ملت فلسطين روا داشته مي‌شود.

احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر "هولوكاست" واقعيت دارد شما بايد تقاص آن را پس دهيد. شما صلاحيت داشتن حق وتو در مجامع بين‌المللي نداريد كه بخواهيد از آن بر عليه ملت‌ها استفاده كنيد.

وي خطاب به كشورهاي غربي گفت: شما جنايت‌هاي بسياري انجام داده‌ايد و محال است بتوانيد در جهان عدالت را برپا كنيد.

رييس جمهوري ادامه داد: مي‌گويند مجمع عمومي اين مساله را تصويب كرده كدام مصوبه مجمع عمومي اجرا شده است؟ مگر مي‌شود يك ملت را آواره كرد. شما خود اكنون همان هولوكاست را در فلسطين اجرا مي‌كنيد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه ما هيچ هراسي از فريادهاي غرب نداريم، گفت: هر چه بيشتر فرياد بزنيد بيشتر زير سوال مي‌رويد.

رييس جمهوري گفت: وقتي صحبت از رفتن رژيم صهيونيستي به كنار مرزهاي آنها مي‌شود فريادشان بلند مي‌شود، پس چگونه است كه اصرار داريد آنها در كنار كشورهاي منطقه ما و در كنار فلسطين باشند.

وي اضافه كرد: پيشنهاد جمهوري اسلامي روشن است، بايد اجازه دهند همه فلسطيني‌ها در يك رفراندوم شركت كنند اما اينها به جاي پاسخ دادن فرياد مي‌كشند. با همه اين فريادها بدانند كه ما پيگير اين مساله خواهيم بود.

احمدي نژاد تصريح كرد: غرب به ما مي‌گويد ما به نيت شما در فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز شك داريم، ما به نيت آنها شك نداريم بلكه مطمئن هستيم كه اينها سلاح كشتار جمعي و اتمي در اختيار دارند و ملت‌ها را تهديد مي‌كنند، پس صلاحيت نظارت بر ملت‌ها را ندارند.

رييس جمهوري گفت: ما كه بارها گفتيم نيازي به سلاح هسته‌اي نداريم، چرا اينگونه مي‌خواهيد نظارت كنيد، مگر يك ملت آزاده اين ذلت را مي‌پذيرد.

وي افزود: امروز مي‌گويند ما اصلا نمي‌خواهيم شما اين حق قانوني را داشته باشيد، اين ادعا نشان مي‌دهد كه مردم، دولت و مجلس ايران را نشناخته‌اند.

احمدي نژاد تاكيد كرد: ما فعاليت هسته‌اي صلح‌آميز را حق قطعي ملت ايران مي‌دانيم و با تدبير اين مساله را پيش خواهيم برد.

رييس جمهوري در ادامه با اشاره به نامه جمهوري اسلامي ايران به محمد البرادعي در خصوص از سرگيري تحقيقات هسته‌اي در كشور، ابراز اطمينان كرد كه اگر اجازه داده شود خواستار تعطيلي دانشگاهها نيز مي‌شوند در حالي كه تحقيقات هسته‌اي هيچ محدوديتي ندارد.

رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه ما منافع ملي خود را با سياست‌هاي آنها تنظيم نمي‌كنيم، گفت: در زمينه هسته‌اي منسجم‌ترين ديپلماسي كشور اعمال شده و نتايج آن را به زودي خواهيم ديد.

احمدي‌نژاد افزود: ما انتظار تشويق از سوي دشمنان نداريم. ما وقتي دنبال منافع ملي خود باشيم معلوم است كه دشمنان عصباني مي‌شوند، مهم نيست كه عصباني باشند.

وي تاكيد كرد: كساني كه سابقه بد كشتار مردم را دارند، اصرار هم مي‌كنند كه بگويند كشتار كرده‌ايم. همه سلاح‌هاي كشتار جمعي را نيز آنها ساخته‌اند به ما مي‌گويند كه با شما گفتگوي انتقادي درباره حقوق بشر انجام مي‌دهيم.

رييس جمهوري گفت: پيشنهاد ما اين است كه يك گروه ما مي‌فرستيم تا وضعيت حقوق بشر را در غرب بررسي كند، گروهي را نيز شما بفرستيد تا وضعيت حقوق بشر در ايران را بررسي كند، نتيجه را در يك محكمه عادلانه‌به‌قضاوت بگذاريم.

احمدي‌نژاد گفت: در آينده نزديك شاهد خواهيم بود كه اين مدعيان دروغين در موضع متهم خواهند نشست و ملت‌ها حقوق خود را از آنها خواهند گرفت، اين يك وعده الهي است.

وي در ادامه سخنانش تاكيد كرد: ما بايد به سرعت كشور را بسازيم و منادي صلح براي همه ملت‌ها باشيم. امروز در همه دنياي اسلام و ملت‌هاي مظلوم موجي از اميد و شور و شعف و اتكا به ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي برپا شده است، اين همان چيزي است كه امام و دنياي اسلام از ما مي‌خواهد.

احمدي نژاد نظام جمهوري اسلامي را خانه همه انسان‌هاي مظلوم و آزاده دانست و گفت: ما بحث انرژي هسته‌اي را با استفاده از همه ظرفيت‌هاي ديپلماتيك ادامه داده و مي‌دهيم.

وي افزود: روسيه اگر طرحي داشته باشد آن را بررسي مي‌كنيم و از هر نوع مشاركت در سوخت هسته‌اي نيز استقبال مي‌كنيم، تصميم اين است كه ملت ايران مي‌خواهد از اين دانش در خاك خود برخوردار باشد.

رييس جمهوري پيشنهاد ايران براي مشاركت كشورها در توليد سوخت هسته‌اي ايران را مترقي‌ترين پيشنهاد عنوان كرد.

وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران بساط سلطه غرب در كشور را برچيده و خواب صدساله بشريت‌كش غرب را بهم ريخته است، گفت: غرب به همين دليل از دست ما عصباني است اما پاسخ ما اين است كه "موتو بغيضكم".

احمدي‌نژاد در عين حال دغدغه‌ها و نگاه‌هاي دولت و مجلس را مشترك دانست و گفت: نيازها بسيار زياد است، كارهاي زيادي انجام شده اما تا نقطه مطلوب فاصله بسيار است.

رييس جمهوري گفت: من اطمينان دارم همدلي مجلس و دولت گره‌ها را خواهد گشود. ما مي‌توانيم تحرك بالاي فرهنگي در كشور ايجاد كنيم، ظرفيت كشور بسيار بالا است و نيازمند همدلي كار و نظارت بيشتر است.

وي افزود: در سياست داخلي بايد استعدادهاي كشور را فعال كنيم و به سمت عدالت برويم. مجموعه ساز و كار اداري بايد با ظرفيت بالا كار كند.

احمدي نژاد سفرهاي استاني را تنها با هدف ملاقات با مردم ندانست، گفت:
دولت تصميمات را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد. بايد با سرعت بيشتر پيش برويم.

كشور ظرفيت حركت با سه برابر موجود را دارد.

رييس جمهوري گفت: بايد سرمايه‌گذاري را در كشور توزيع كرده و هويت‌هاي منطقه‌اي را تقويت كنيم. بايد به عمران و آباداني مناطق روستايي برسيم كه اين كار در حال انجام است.

وي با تاكيد بر اينكه تلاش دولت براي هماهنگ ساختن حركت عمومي ملت در بودجه سال ‪ ۸۵‬را خواهيد ديد، گفت: از نمايندگان مي‌خواهيم اين حركت را تقويت كنند.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: همدلي‌ها و همراهي‌هاي دولت و مجلس بسيار خوب است كه به تصميم‌گيري هاي دقيق‌تر مي‌انجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین