کد خبر: ۳۵۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

معاون آموزش و پرورش: ارزش‌های مذهبی را نمی‌توان به اجبار در دانش‌آموزان نهادینه کرد

وی در ادامه از اهمیت توسعه امور تربیتی و فرهنگی در بین دانش‌آموزان سخن به میان آورد و گفت: تربیت فرهنگی دانش آموزان باید با شیوه‌های جدید صورت بگیرد تا اصول و مبانی فرهنگی و پرورشی به بهترین شکل ممکن در آن ها نهادینه شود.
آفتاب‌‌نیوز : معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزش‌های دینی و مذهبی را نمی‌توان به اجبار در دانش‌آموزان نهادینه کرد.

به گزارش ایسنا، رضا کفاش در همایش "راهبران تربیتی، سفیران همدلی و همزبانی" که در محل سالن امام علی(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مربی تربیت، اظهار کرد: آموزش و پرورش 411 شهید مربی را به این انقلاب تقدیم کرده است و یاد این شهدا و ارزش‌های آنان باید در مدارس و بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

این مسئول تشکیل اداره امور تربیتی ارزش‌های دینی و انقلابی را گامی برای تحقق این مهم دانست و افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان این اداره نقش بسزایی در جلوگیری از نهادینه شدن فرهنگ بیگانه در بین دانش آموزان ایفا کرده است به طوری که اگر این اداره نبود اعتقادات جوانان امروز با اندیشه‌های الحادی دشمنان تا کنون از بین رفته بود.

وی در ادامه از اهمیت توسعه امور تربیتی و فرهنگی در بین دانش‌آموزان سخن به میان آورد و گفت: تربیت فرهنگی دانش آموزان باید با شیوه‌های جدید صورت بگیرد تا اصول و مبانی فرهنگی و پرورشی به بهترین شکل ممکن در آن ها نهادینه شود.

کفاش با تاکید بر اینکه کار نهادینه کردن امور تربیتی به دلیل توسعه تکنولوژی‌های مختلف از جمله فضای مجازی نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری دارد، ابراز کرد: القای امور ارزشی و تربیتی به نسل جوان باید با روش های نوین انجام شود، روشی که زبان دانش آموز امروز را بلد باشد و بتواند وارد دنیای دانش آموزان شود و با برقراری ارتباط مناسب، ارزش ها را در شخصیت نسل جوان نهادینه سازد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تکنولوژی و فضای مجازی را وسیله‌ای دانست که می توان به بهترین نحو ممکن از آن در جهت رسیدن به اهداف عالی و الهی استفاده کرد و افزود: نقش فضای مجازی در سیاست و جریان‌های اجتماعی غیر قابل انکار است و از این فرصت می توان به بهترین شکل ممکن بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ضرورت به کارگیری اعتدال در انجام برنامه‌های تربیتی سخن به میان آورد و گفت: میانه روی و اعتدال باید در برنامه‌های تربیتی مدارس به کار گرفته شود و از افراط و تفریط پرهیز شود؛ چرا که با اجبار نمی‌توان مسائل مذهبی و ارزش‌های دینی را در بین دانش‌آموزان حاکم کرد.

این مسئول در پایان گفت: برای تحقق اهداف پرورشی باید به این امور نگاه جامعی داشته باشیم و از ظرفیت کلیه اقشار و دستگاه‌های اجرایی به ویژه مربیان تربیتی استفاده کنیم تا امور تربیتی را از آموزش و پرورش خارج کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین