کد خبر: ۳۵۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
یک مسئول تاکید کرد:

ضرورت ورود جدی دستگاه‌ها برای همکاری با بخش خصوصی

‌رییس سازمان مدیریت استان اردبیل خواستار ورود جدی دستگاه به همکاری با بخش خصوصی شد.
آفتاب‌‌نیوز : داوود شایقی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در همایش آموزشی شیوه‌های تامین منابع مالی در اردبیل بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و راکد تاکید کرد و گفت‌: بیش از دو هزار و 900 پروژه نیمه تمام در سراسر کشور و از جمله استان اردبیل وجود دارد که برای اتمام آنها دولت از توانایی لازم برخوردار نیست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام 412 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: با اختصاص سالانه 50 هزار میلیارد تومان نیز حدود 10 سال تکمیل آنها به درازا خواهد کشید.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی دولت ناچار است از توان بخش خصوصی در اجرا و تکمیل پروژه‌ها استفاده کرده و اقتصاد را از حالت دولتی خارج کند.

شایقی گفت: تاکیدهای مقام معظم رهبری، سیاست‌های اصل 44 ، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهت گیری برنامه ششم توسعه همه به سوی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است و باید به این جهت گیری نظام توجه شود.

وی یادآور شد: در قالب قانون رفع موانع تولید زیرساخت‌های لازم دیده شده که بر اساس آن می توان از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاه کنیم.

وی اضافه کرد: کارگروه هایی در سطح کشور برای پیگیری این موضوع تشکیل شده و هم اکنون مجموعه‌هایی همچون ورزش و جوانان در استان نیز در این زمینه فعال هستند، اما انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز ورود کرده و برای تکمیل پروژه‌های خود از جذب منابع مالی بخش خصوصی بهره ببرند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تاکید بر استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی، خواستار ورود جدی دستگاه به همکاری با بخش خصوصی شد و از مسئولان خواست مشکلات موجود را انتقال دهند تا با روش‌های مختلف از جمله قانون‌گذاری نسبت به رفع آنها گام برداشته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین