کد خبر: ۳۵۳۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

آلبوم‌های قربانی و ناظری در مرحله پیش‌فروش پرمخاطب شدند

آلبوم دخت پری‌وار اثر قربانی و علیزاده در محله پیش فروش به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی رسیده. همچنین اثر شهرام ناظری و فرید الهامی نیز که در مرحله پیش فروش است در میان آلبوم‌های پرفروش قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
پرفروش‌ترین آلبوم‌های بیپ‌تونز به شرح زیر است:

1- دخت پری‌وار اثر علیرضا قربانی و مهیار علیزاده (پیش فروش)

2- آلبوم ماه و ماهی اثر حجت اشرف زاده و آرش و امیر بیات

3- عاشق می‌شویم اثر پیمان سلطانی و سالار عقیلی

4- در دنیای تو ساعت چند است اثر کریستف رضاعی

5- درفش کاویانی اثر شهرام ناظری و فرید الهامی

دخت پری‌وار 

آلبوم «دخت پری‌وار» پس از آلبوم موفق «حریق خزان»‌ که حاصل همکاری مهیار علیزاده و علیرضا قربانی بود؛ در سایت بیپ‌تونز برای پیش فروش قرار گرفته است. این اثر امروز منتشر می‌شود ما طی یک هفته اخیر که در مرحله پیش فروش قرار داشته؛ به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌ها رسیده است.

این آلبوم از سال 92 آغاز شده که به دلایل ضبط هم‌زمان با آلبوم مشترک با «همایون شجریان» و همچنین تولید و انتشار آلبوم «در شعله با تو رقصان»، ضبط آن در مقطعی متوقف و دوباره در سال 94 آغاز شد و هم‌اکنون آماده انتشار است.

در این آلبوم که شامل 9 قطعه باکلام و سه قطعه سازی است؛ اشعاری از سعدی، عراقی، عطار نیشابوری، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، قیصر امین‌پور، محمدعلی بهمنی و علیرضا کلیایی استفاده شده است. مهیار علیزاده در مورد این آلبوم گفته است: «ضبط وکال با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام شده و من علیرضا قربانی همانند آلبوم «حریق خزان»، انرژی زیادی را برای ضبط هرچه بهتر این مجموعه صرف کرده‌ایم.

ماه و ماهی 

این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

به گزارش ایلنا، ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه‌باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و  یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

در دنیای تو ساعت چند است

این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است. در این آلبوم علاوه بر موسیقی؛ کریستف رضاعی دیالوگ‌هایی از فیلم را قرار داده چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده‌اند. 

کریستف رضاعی درباره موسیقی و فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛ می‌گوید: این فیلم نوستالژی، آرامش و ظرافت بچگانه‌ و شاعرانه‌ای دارد که باید مطابق با آن موسیقی فیلم ساخته می‌شد و من هم سعی کردم بر بار احساسات آرپژها تکیه کنم. ما بچگی را در پرسوناژ گلی و فرهاد مشاهده می‌کنیم. کاراکتر فرهاد در این فیلم به گونه‌ای‌ست که در عین حال که آگاهی زیادی بر اطرافش دارد، بازیگوشی‌های خاص خودش را هم دارد.

روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.

درفش کاویانی

«درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری»، به آهنگسازی «فرید الهامی» و براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» آماده انتشار است. این اثر در مرحله پیش فروش در میان پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته قرار گرفته است.

موضوع آلبوم «درفش کاویانی» در مورد یکی از داستان‌های شاهنامه فردوسی است که از ابتدا تا انتهای داستان، روایت‌گونه ارائه می‌شود و در واقع این، یک باب جدید در موسیقی روایی ایران است که فعالیتی در این زمینه انجام نشده است.

در آلبوم تصویری «درفش کاویانی» از نریشن، نقالی، انیمیشن، نقاشی و ... استفاده شده که «اهورا ذوالنور» کارگردان آن را برعهده داشته است. پروژه شاهنامه فردوسی اثری است که «فرید الهامی» به همراه گروه موسیقی «فردوسی» و همچنین با گروهی از شاهنامه پژو‌هان و تعدادی از صاحب‌نظران که در حوزه ادبیات نمایشی و در بخش نقالی و نیز در حوزه سینما فعال هستند؛ نزدیک به یک دهه است که روی آن مشغول به فعالیتند.

آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی هم اکنون در مراحل فنی و زیر چاپ قرار دارد و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» توسط مؤسسه «نغمه سرای روژین» اواسط اسفند ماه جاری توسط پخش «هنر شهر» منتشر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین