کد خبر: ۳۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

انتقاد نخست‌وزیر اسبق لبنان از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس درباره حزب‌الله

نخست‌وزیر اسبق لبنان تاکید کرد که تصمیم شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر قرار دادن حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی، وحدت و صلح داخلی در لبنان را تهدید می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سلیم الحص، نخست‌وزیر اسبق لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حزب الله یک حزب لبنانی است و صرف نظر از کسانی که با این حزب اختلاف دارند یا موافق آن هستند، حزب الله از تایید و حمایت قشر وسیعی از لبنانی ها با گرایش های مختلف برخوردار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،وی افزود: حزب الله یک گروه لبنانی است و مکمل گروه های متعدد در کشور است و تروریست خواندن آن تصمیمی ظالمانه و غیرقابل قبول است.

الحص خاطرنشان کرد که نباید حزبی که از مساله فلسطین و حق ملت فلسطین دفاع کرده و دشمن صهیونیست را شکست داده و به قدرتی بازدارنده در مقابل دشمن صهیونیستی تبدیل شده، تروریست نامیده شود زیرا این گونه تصمیمات فقط به سود دشمن امت و دشمنان فلسطین است و بر شکاف میان امت عربی می افزاید.

نخست‌وزیر اسبق لبنان تصمیم شورای همکاری خلیج فارس علیه مقاومت لبنان را محکوم کرده و از شورای همکاری خواست تا برای حفظ منفعت لبنان و نیز منافع قومی عربی، از این تصمیم بازگردد.

وی همچنین حفظ وحدت و یکپارچگی عربی را به جای اتخاذ تصمیماتی که بر اختلاف میان عرب‌ها می افزاید، خواستار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین