کد خبر: ۳۵۳۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

تهران چند خودرو دارد؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از وجود ابهام در تعداد خودروهای در حال تردد در پایتخت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه براساس قانون مجلس شورای اسلامی قانون الحاق سه تبصره به بند 12ماده 4 قانون نیروی انتظامی، شهرداری تهران موظف است خدمات مورد نیاز پلیس راهنمایی و رانندگی به جزء تامین سلاح، مهمات و استخدام رسمی پرسنل را پشتیانی کند گفت: در مقابل پیش بینی شده، پلیس راهور نیز سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی که شهرداری ابلاغ می‌کند، اجرا کند.

وی با بیان اینکه پلیس باید آمار و اطلاعات موردنیاز خودروها را برای برنامه‌ریزی شهری در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهد افزود: متاسفانه پلیس راهور اطلاعات خودروها را در اختیار شهرداری قرار نداده که این موضوع موجب گلایه اعضای شورای شهر نیز شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان اینکه بودجه راهور برنامه محور است و برابر هماهنگی و متناسب با پیشرفت برنامه، اعتبارات مصوب پرداخت می‌شود گفت: براساس مصوبه شورا بودجه با تایید معاونت حمل و نقل قابلیت پرداخت دارد و این موضوع جدیدی نیست و تنها باعث هماهنگی است.

تشکری هاشمی بابیان اینکه خودرو تهران دارای سریال مشخص است و امکان اینکه اطلاعات از طریق بانک اطلاعاتی در اختیار قرار گیرد وجود دارد گفت: بنابراین ارائه اطلاعات به عنوان شرطی برای ادامه پرداخت بودجه به پلیس راهور از سوی اعضای شورای شهر به تصویب رسید البته همکاری فی ما بین دو سازمان خوب است و امید است که در گرفتن اطلاعات مشکلی نباشد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آمار خودروهای در حال تردد تهران چه تعداد است پاسخ داد: متاسفانه بخش زیادی از پلاک تهران در کشور و پلاک غیر نیز در تهران تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمان تصویب قانون تعویض پلاک مقرر شد که پلاک هرشهری در محل اقامت تردد کنند گفت: بااینکه مقرر شد با تغییر محل اقامت مالک خودرو،‌ باید پلاک نیز تغییر کند اما متاسفانه این بخش قانون به درستی اجرایی نمی‌شود و شاهد آن هستیم که این جابجایی پلاک صورت نگرفته و برهمین اساس نمی‌توان آمار دقیقی از میزان خودروهای متردد در شهر ارائه کرد اما به استناد شماره پلاک در تهران 3 تا 3.5 میلیون خودرو در حال تردد هستند.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در بانک عوارض خودرو شهرداری تنها اطلاعات یک میلیون و 200 هزار خودرو ثبت شده است تصریح کرد: قطعا بیش از 3 میلیون خودرو در شهر تردد می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین