کد خبر: ۳۵۳۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

مجازات پرسه زدن هنگام نمازجمعه درمالزی

سروزیر ایالت کلانتان مالزی روز جمعه خواستار اعمال مجازات زندان برای مسلمانانی شد که هنگام اقامه نماز جمعه در اماکن عمومی این ایالت پرسه می زنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' مالزی اعلام کرد ایالت کالانتان قصد دارد با مسلمانان 'ولگردی' که هنگام اقامه نماز جمعه در اماکن عمومی پرسه می زنند و همچنین زوج هایی که ازدواج نکرده اند، اما دو نفره بر موتورسیکلت می نشینند، برخورد کند. 

'احمد یعقوب' سروزیر ایالت کالانتان مالزی از مقامات مربوطه درخواست کرده است با تقویت قوانین از چنین فعالیت های 'غیراسلامی' جلوگیری شود. 

به گزارش ایرنا،سروزیر ایالت کلانتان، گفت: اگرچه مشکل ولگردی جوانان در اماکن عمومی گسترده نیست، اما نیاز است با تقویت قوانین این قبیل مشکلات در نطفه خفه کنیم. 

این درخواست سروزیر ایالت کلانتان که مشاور معنوی معاون حزب اسلامی مالزی (پاس) نیز محسوب می شود همزمان با آغاز فعالیت سازمان توسعه اسلامی در شورای شهر 'کوتابهار' مرکز ایالت کلانتان برای نظارت بر فعالیت ناسالم مسلمانان مطرح شد.

ایالت کلانتان قصد داد با بررسی بیشتر تا پایان امسال در همه بخش های داخلی این ایالت سازمان توسعه اسلامی ایجاد کند. 

بنا به دستور سروزیر ایالت کلانتان مالزی، همچنین قرار است اقدامات لازم برای جریمه نقدی زوج هایی که ازوداج نکرده، اما با هم بر یک موتورسیکلت سوار می شوند، در نظر گرفته شود. 
ایالت کلانتان پیش از این نیز اعلام کرده بود افرادی که در نماز جمعه شرکت نمی کنند، با مجازات حبس روبرو می شوند. 

بر اساس قانون ایالتی در کالانتان، در صورتی که افراد بالای 10 سال سه بار متوالی در نماز جمعه شرکت نکنند، به جریمه مالی و یکسال حبس محکوم می شوند. 

مساله شرکت نکردن در نماز جمعه، موضوعی است که همواره در برخی از ایالت های مالزی مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال، ایالت کداح پیش از این اعلام کرده بود مسلمانانی که سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکنند به جریمه نقدی یا زندان محکوم می شوند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین