کد خبر: ۳۵۳۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

لغو سفر جان کری به کوبا

جان کری سفر خود به کوبا را که قرار بود در اواخر ماه جاری میلادی صورت گیرد به بهانه نگرانی درباره سوابق حقوق بشری هاوانا لغو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کری، وزیر خارجه آمریکا،‌ اعلام کرد به علت سوابق کشور کوبا در زمینه حقوق بشر، سفر خود به این کشور را لغو کرده است.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا نیز قرار است در تاریخ 21 مارس به کوبا سفر کند و کری قرار بود طی سفر خود به این کشور پیش از سفر اوباما در خصوص مسایل حقوق‌بشر با مقامات کوبایی بحث و گفت‌وگو کند.

اوباما نخستین رییس‌جمهوری آمریکا است که قرار است طی 90 سال اخیر به کوبا برود.

ایلیانا روس-لتینن،‌ نماینده فلوریدا در کنگره آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد : لغو سفر جان کری به کوبا برای افرادی که شرایط نابسامان حقوق‌بشر در کوبا را دنبال می‌کنند،‌ نباید به هیچ‌وجه تعجب آور باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز،‌ وی افزود: هنگامی که کری در مجلس نمایندگان و سنا به ایراد شهادت پرداخت من به همراه همکارانم در کنگره از جمله آلبیو سیرس،‌ ماریو دیاز-بالارت و سناتور باب منندز از وی پرسیدیم آیا از بازداشت‌های گسترده و مجازات‌های حبس غیرمنطقی فعالان حقوق بشر در کوبا از زمان ایجاد مجدد روابط دیپلماتیک میان کوبا و آمریکا در دوره اوباما اطلاع دارد؟

در این بیانیه آمده است: از زمان 17 دسامبر 2014، ما شاهد افزایش شمار کوبایی‌های بوده ایم که با ناامیدی کوبا را ترک می‌کنند تا در آمریکا پناهندگی بگیرند. هم‌چنین آزار و اذیت کوبایی‌های که به دنبال آزادی و دموکراسی هستند، ادامه دارد. من امیدوارم که اوباما هم سفر خود به این کشور را لغو کند زیرا سفر وی به کوبا به این دولت سرکوب‌گر چراغ سبزی نشان می‌دهد تا سرکوب افرادی که به دنبال احقاق مسایل اولیه حقوق بشر هستند را ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین