کد خبر: ۳۵۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

نخستین خزانه‌گیری برنج در مازندران انجام شد+ تصاویر

نخستین خزانه‌گیری برنج در فاصله 15 روز مانده به بهار در شالیزارهای روستای زاغده آمل استان مازندران آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نخستین خزانه‌گیری برنج در فاصله 15 روز مانده به بهار در شالیزارهای استان مازندران آغاز شد و کشاورزان مازندرانی خود را آماده تولید مرغوب‌ترین برنج ایران کردند.

نخستین خزانه‌گیری برنج در حالی در شالیزارهای روستای زاغده شهرستان آمل انجام شد که کشاورزان با برگزاری جشن شالیزار به استقبال فصل کشت و کار رفتند.

شالیکاران مازندرانی با حضور در جشن شالیزار خود را برای تولید برنج و فصل کشاورزی آماده کردند و از خداوند متعال خواستند فصلی پر نعمت و برکت برای‌شان رقم بخورد.

 کشاورزان مازندرانی در حالی در 15 روز مانده به بهار خزانه‌گیری برنج را انجام می‌دهند که چشم به کشت دوباره برنج دوختند تا در خودکفایی برنج کشور نقشی قابل توجه ایفا کنند.

خزانه‌گیری برنج در قسمتی از شالیزار که به زبان محلی آن را «تیم‌جار» می‌گویند، با پوشش پلاستیکی در طول و عرض‌های مشخصی پس از شخم زدن شالیزارها انجام می‌شود.

 دانه‌های برنج که به زبان محلی آن را «تیم» می‌گویند از یک هفته قبل از خزانه‌گیری در مکان مرطوب و گرم قرار داده تا جوانه زده شود و پس از جوانه زدن راهی شالیزار برای خزانه‌گیری می‌شود.

به گزارش فارس، دانه‌های برنج پس از مراقب 20 روز تا یک‌ماهه در خزانه‌ها آماده جداشدن و راهی شالیزار برای نشاء می‌شود تا در سطح زمین‌های کشاورزی تبدیل به تولید انبوه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین