کد خبر: ۳۵۳۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس و تراکتورسازی؛ نبرد قرمزپوشان و روز باشکوه فوتبال

سه دیدار پایانی هفته بیست و دوم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. در این روز پرسپولیس میزبان تراکتورسازی تبریز است.
آفتاب‌‌نیوز :
سه دیدار پایانی هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه برگزار می‌شود.

نگاهی به این دیدارهای می‌اندازیم:

نفت تهران- ذوب آهن؛ نبرد یحیی و منصوریان بر سرجایگاه پرسپولیس

شاگردان داغدار منصوریان روز یکشنبه میزبان ذوب آهن اصفهان است. دارستانی مربی بدنساز نفت در تمرین این تیم سکته کرد و دار فانی را وداع گفت. نفت زردپوش به خاطر مربی فقیدش در این بازی سیاهپوش خواهد بود و بازیکنان این تیم هم اگرچه مدام در این روزها از مشکلات مالی سخن گفته‌اند اما با تمام توان به مصاف ذوب آهن خواهند رفت.

این یک مسابقه آسیایی است. نفتی‌ها در پلی آف لیگ قهرمانان حضور داشتند که در تهران حذف شدند و ذوب آهن تاکنون 4 امتیاز در دو بازی آسیایی گرفته است با این حال ذوبی‌ها در لیگ برتر چند هفته‌ای است که پیروز نشده‌اند. ذوب آهن 5 هفته متوالی است که فقط مساوی گرفته و گل‌محمدی دوست ندارد ششمین تساوی متوالی خود را در تهران دشت کند او برای برد تیمش را به میدان می‌فرستد اما نفتی‌ها حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. گل‌محمدی و منصوریان برای رسیدن به رتبه سوم جدول و جایگاه پرسپولیس در جدول تلاش می‌کنند البته به شرطی که پرسپولیس در تهران از تراکتورسازی شکست بخورد.

سپاهان- صبای قم؛ نبرد تیم دایی با زردپوشان خسته

سپاهان اگر در این بازی بازنده هم شود از رتبه یازدهم پایین‌تر نخواهد آمد اما تیمی که همیشه داعیه قهرمانی دارد حضورش در این رده از جدول شایسته‌اش نیست. زردپوشان اصفهانی هفته گذشته نیز در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد و کار استیماچ مقابل تیم دایی بسیار سخت است زیرا بازیکنانش خسته هستند اما شاگردان دایی به اندازه کافی استراحت کرده‌اند. علی دایی اگرچه تیمش در رده هشتم جدول است اما معتقد است که تیمش می‌تواند یکی از شانس‌های قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی باشد. صبا در صورت پیروزی شانس صعود دوپله‌ای در جدول را دارد اما سپاهان فقط یک پله می‌تواند بالا بیاید.

پرسپولیس- تراکتورسازی تبریز؛ نبرد قرمزپوشان و روز باشکوه فوتبال

این مسابقه را می‌توان یکی از زیباترین دیدارهای لیگ دانست. تراکتورسازی در روزهای اخیر اوج گرفته و با دو برد آسیایی در شرایط آرمانی قرار دارد و پرسپولیس هم با 38 امتیاز در رده سوم جدول است و نمی‌خواهد از کورس قهرمانی عقب بماند. تیم‌های برانکو و قلعه‌نویی هر دو زیبا و هجومی بازی می‌کنند و این مساله می‌تواند جذابیت‌های بازی را دو چندان کند. هیچ کدام از دو مربی به دنبال مساوی نیستند. بزرگترین مشکل پرسپولیس در این مسابقه مصدومیت کمال کامیابی‌نیاست. هافبک دفاعی که به تازگی پدر شده و برای سرخپوشان بازی‌های خوبی در این فصل انجام داده است. برانکو بایدفکری به حال غیبت این بازیکنش انجام بدهد.

تراکتورسازی هم تیمی است که با ارسال‌های بلند حریف را تحت فشار می‌گذارد و برانکو تلاش کرده در هفته‌ای که گذشت مدافعانش را برای دفع توپ و داشتن تمرکز زیاد آماده نگه دارد. پرسپولیس اگرچه با زدن 31 گل زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما در خط دفاع هم متزلزل نشان داده است و به اندازه سیاه جامگان در رده چهاردهم جدول گل خورده است، سرخپوشان 23 گل دریافت کرده‌اند.

خستگی می‌تواند بزرگترین مشکل شاگردان قلعه‌نویی در این بازی باشد آنها هفته گذشته در امارات بازی کردند و اکنون باید یک بازی سنگین انجام بدهند. روز یکشنبه می‌توان شاهد یک روز باشکوه دیگر در فوتبال ایران باشیم. روزی که ورزشگاه آزادی ممکن است مملو از جمعیت باشد و روزی که بسیاری از کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس از جمله همین قطر که میزبان جام جهانی هم هست به حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه آزادی حسودی کنند. تراکتورسازی اگر بتواند پرسپولیس را شکست بدهد جانشین سایپا در رده پنجم جدول می‌شود و دوباره خودش را به جمع مدعیان لیگ می‌رساند و پرسپولیس هم در صورت برد همچنان روی رده سوم جدول باقی خواهد ماند.

اسامی داوران و ادامه برنامه مسابقات هفته بیست و دوم 

شنبه، 15 اسفندماه 94
گسترش فولاد تبریز – استقلال اهواز، ساعت 16، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
داور: حمیدرضا حاج‌ملک، کمک‌ها: سعید قاسمی و هادی طوسی، داور چهارم: علی احمدی
ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

یکشنبه، 16 اسفندماه 94
نفت تهران – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی تهران
داور: مهدی مرجانزاده، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و فرهاد مروجی، داور چهارم: رضا تارخ
ناظر داوری: حسین عسگری

سپاهان اصفهان – صبای قم، ساعت 17:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: محمد راهی و حسن انتظاری، داور چهارم: روح‌الله شریفی
ناظر داوری: حیدر شکور

پرسپولیس – تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی
داور: تورج حق‌وردی، کمک‌ها: سجاد طوری و محمدرضا امینی، داور چهارم: یاسر همرنگ
ناظر داوری: ایرج نظری

منبع:‌فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین