کد خبر: ۳۵۳۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

عربستان: بحران یمن راه حل نظامی ندارد!

نماینده عربستان در سازمان ملل متحد با انتقاد از تلاش شورای امنیت برای صدور قطعنامه ای جهت ممنوعیت حمله به مراکز پزشکی یمن اذعان کرد که بحران یمن راه حل نظامی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، "عبدالله المعلمی" در کنفرانس مطبوعاتی گفت: راهکار سیاسی تنها راه برون رفت از بحران در یمن است.

المعلمی افزود:ما به قطعنامه 2216 شورای امنیت به عنوان مبنای فرایند سیاسی در یمن متعهد هستیم.

وی ایده صدور قطعنامه جدید شورای امنیت برای محکوم کردن حملات علیه غیرنظامیان در یمن را رد کرد و گفت: فکر نمی کنیم که چنین قطعنامه ای در این مرحله ضروری باشد.

به گفته اسماعیل گاسپر مارتینز نماینده انگولا که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، کشورهای عضو این شورا روز پنجشنبه گفتند که وضعیت انسانی در یمن "بسیار خطرناک" است و "از همه طرف های درگیر خواستند که به حقوق بین المللی انسانی احترام بگذارند".

وی افزود: 15 عضو شورای امنیت بحث درباره پیش نویس قطعنامه ای درباره اوضاع انسانی در یمن را آغاز کردند که بویژه روی موضوع "حمله به نهادهای پزشکی" از سوی طرف های درگیر متمرکز خواهند بود و همچنین خواهان آتش بس خواهند شد.

عربستان سعودی از نزدیک به یکسال پیش حمله همه جانبه هوایی، زمینی و دریایی را علیه یمن به راه انداخته است که در جریان آن بیش از 6500 نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند و ساختار زیربنایی ان کشور ویران شده است.

سازمان های حقوق بشر بین المللی در گزارش های میدانی و مستند خود از حمله جنگنده های سعودی به مراکز پزشکی یمن و استفاده از سلاح های ممنوع شده در سطح بین الملل از سوی عربستان در این جنگ خبر داده اند.

اظهارات نماینده آنگولا در سازمان ملل به مزاق همتای سعودی وی خوش نیامد.

المعلمی گفت که نماینده آنگولا از ماموریت خود به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت پا را فراتر گذاشته است و موضع شخصی خودش را بیان کرده است.

وی مدعی شد: ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن و مسئولان عملیات انسانی سازمان ملل با ریاض اتفاق نظر دارند که دخالت جدید شورای امنیت بی فایده خواهد بود.

نماینده عربستان در سازمان ملل در ادامه از اظهار نظر درباره سخنان رئیس دفتر امور انسانی سازمان ملل خودداری کرد.

استفان اوبریان رئیس این دفتر روز پنجشنبه در شورای امنیت گفته بود که "بیمارستانها و مدارس و اقامتگاهها همچنان در معرض حملات همه طرف های" درگیر در یمن است و این امر "غیرقابل قبول" می باشد.

نماینده آمریکا همچنین صدور قطعنامه جدیدی از سوی شورای امنیت را باعث تقویت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دانست.

نماینده عربستان در سازمان ملل در سخنانی مداخله جویانه همچنین درباره لبنان گفت: "اگر دولت لبنان اداره امور خود را بدون حزب الله انجام دهد، در تصمیم کشورهای شورای همکاری بازنگری خواهیم کرد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
1
حالا كه اين همه انسان را عزادار كردي چنين حرف مفتي ميزني
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین