کد خبر: ۳۵۳۳۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
جلال جلالی‌زاده نماینده دور ششم مجلس در گفت‌و‌گو با «آفتاب»:

رای‌مردم پاسخی به‌کارشکنی‌ها/اگر مجلس نظارت می‌کرد احمدی‌نژاد خزانه را خالی نمی‌کرد

اگر در‌‌ همان زمان مجلس نظارت کاملی بر عملکرد مسئولان داشت، شاید هرگز شاهد مشکلاتی که با روی کار آمدن دولت یازدهم برملا شد، نبودیم. چطور می‌شود با وجود مجلسی که عملکرد نظارتی آن مشخص است، با این همه درآمدهای کلان کشور که از محل فروش نفت بدست آمد دولت قبل خزانه را خالی تحول دولت روحانی داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- جلال جلالی‌زاده نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «آفتاب» با بیان عملکرد مجلس نهم گفت: قانونگذاری و نظارت بر عملکرد مسئولان به نمایندگی از ملت از وظایف اصلی نمایندگان است که به سه شکل تذکر، سوال و در ‌‌نهایت استضاح انجام می‌گیرد. 

به گزارش آفتاب، وی افزود: اگر بخواهیم عملکرد ۴ ساله مجلس نهم را مورد بررسی قرار دهیم باید آن را به دو دوره تقسیم کرد. دوره اول، فرصت یک ساله همزمان با دولت دهم بود. فرصتی که هیچگاه نظارتی بر عملکرد مسئولان آن دوره انجام نگرفت. نتیجه این بی‌توجهی و عدم نظارت درباره عملکرد مسئولان دولت محمود احمدی‌نژاد بود که موجب نفوذ فسادهای زیادی در نهادهای مختلف کشور شد که نمونه بارز آن جرائم معاون اول آن دولت بود که پس از محاکمه به ۵ سال زندان محکوم شد. 

وی در ادامه گفت: اگر در‌‌ همان زمان مجلس نظارت کاملی بر عملکرد مسئولان داشت، شاید هرگز شاهد مشکلاتی که با روی کار آمدن دولت یازدهم برملا شد، نبودیم. چطور می‌شود با وجود مجلسی که عملکرد نظارتی آن مشخص است، با این همه درآمدهای کلان کشور که از محل فروش نفت بدست آمد دولت قبل خزانه را خالی تحول دولت روحانی داد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکبد کرد: برکسی پوشیده نیست که نظارت مجلس نهم در دولت گذشته هیچوقت مسئولانه و دقیق و براساس وظیفه انجام نشد که اگر انجام می‌گرفت این همه گرفتاری‌های اقتصادی متوجه کشور نمی‌شد. 

جلالی‌زاده در ادامه به دوره دوم مجلس نهم که همزمان با فعالیت دولت یازدهم بود اشاره کرد و گفت: در این دولت بجای نظارت‌های مسئولانه شاهد نظارت‌ها سلبی بوده‌ایم. نمایندگان بیشتر به دنبال کارشکنی، استیضاح و سوال از وزیرانی بودند که در کار خود بسیار موفق بوده و تصدی وزارتخانه‌هایی را بر عهده داشتند که با قشر نخبه و آگاه جامعه در ارتباط بودند. 

وی به عنوان نمونه به ماجرای استیضاح وزیر آموزش عالی اشاره کرد و گفت: این مجلس نه به دلیل منافع ملت و نه بخاطر نقص و ناتوانایی وزرا بلکه تنها به دلیل رقابت‌های جناحی و حزبی قصد تضعیف و ناکارآمد نشان دادن دولت را داشتند. 

وی ادامه داد: با همه این اتفاقات و برخوردهایی که با وزیران دولت یازدهم صورت گرفت می‌شد حدس زد که قضاوت مردم چیست. ملت ایران بخوبی تشخیص می‌دادند که دلیل این حجم از سوالات و کارت زرد‌ها و استیضاح‌ها به چه دلیلی صورت می‌گیرد. 

جلالی‌زاده به بیان قضاوت مردم در مورد نحوه عملکرد مجلس نهم پرداخت و گفت: افکار عمومی جامعه با حضور در پای صندوق‌های رای پاسخ خوبی به تمام ناتوانی‌ها و کارشکنی‌های نمایندگان مجلس دادند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
1
1
خداوند رحمت کند این شخصیت والا مقام که به درستی نعمتی برای این انقلاب و نظام و کشور بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
چطور رییس جمهور برزیل برای یک میلیاردم دزدی این ... بازداشت شد؟!
مجتبی زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
2
1
مردم درست انتخاب کردن ولی مسولان برداشت دیگری کردن نه به اشوب نه به بی نطمی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین