کد خبر: ۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۴
معين:

هيچ مقامي قادر نيست در برابر افكار عمومي بايستد

آفتاب‌‌نیوز : دكتر مصطفي معين دفاع از حقوق همه شهروندان ايراني را وظيفه بنيادي رئيس‌جمهور دانست و اظهار داشت: اگر كسي در مقام رياست جمهوري قرار گيرد و از حقوق برابر همه شهروندان ايراني دفاع نكند، شايسته اين مسئوليت نيست.
به گزارش روابط عمومي ستاد انتخاباتي دكتر معين، كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري  در نشست مسئولان ستادهاي انتخاباتي گفت: هيچ نهاد و مقامي قادر نيست در برابر قدرت افكار عمومي بايستد و مشروعيت همه اركان نظام جمهوري اسلامي از صدر تا ذيل ناشي از خواست و اراده مردم است.
وي با اشاره به نقش احزاب در جوامع دموكراتيك تاكيد كرد: زمان زمان كار جمعي و پاسخگويي است و ما نيز چنانچه مردم بخواهند بر همين اساس دولت تشكيل خواهيم داد و بر اين مبنا نگاه مثبت و اعتقاد به تحزب و كار حزبي در ميان مجموعه ما وجود دارد، ‌چرا كه در غير اين‌صورت جامعه نمي‌تواند به صورت دموكراتيك اداره شود، هدف تشكيل دولتي منسجم، كارآمد و پاسخگو از ميان تمامي شايستگان و گرو‌ه‌هاي اجتماعي است.
وزير سابق علوم و تحقيقات و فن‌آوري با اشاره به فضاي سياسي ايران و جهان عنوان كرد: از هر منظر كه نگاه كنيم با شرائط حساسي رو به رو هستيم و در عين حال با جامعه‌اي داراي انديشه سياسي بالا مواجهيم، لذا بايد از تمام ظرفيت‌ها براي فعال كردن توان نخبگان و فرهيختگان كشور در جهت رسيدن به ايراني سربلند و آزاد بهره‌گيري نماييم.
دكتر معين شعارهاي كليدي خود را شهروند توانمند، توسعه همه‌جانبه و دانايي محور و تشكيل دولت دموكراتيك توسعه گرا اعلام نمود و تأكيد كرد: زمينه‌هاي اجتماعي توسعه در جامعه فراهم است و مزيت اصلي كشور ما منابع سرشار نيروي انساني است و ساير منابع در ذيل اين منبع بايد تعريف و ديده شود. وي افزود: با اين‌ حال متأسفانه اگر چه سرمايه‌گذاري قابل توجهي در بخش‌هاي سخت‌افزاري صورت گرفته است اما از نظر بهره‌وري در پايين‌ترين رتبه‌ها در جهان قرار داريم و علت اين امر نيز نبود نگاه علمي كافي و سرمايه‌گذاري در آموزش و تحقيق و منابع انساني بوده و شعار توسعه علمي نيز بر همين اساس از سوي ما مطرح شده است.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: با عوام‌زدگي كه در پي خود عوام‌فريبي را به دنبال خواهد داشت نمي‌توان كشور را اداره كرد. معيشت و اقتصاد خانوار نبايد محملي براي عوام‌فريبي باشد و اين بايد براي جامعه روشن شود كه حل مسائل معيشتي جامعه كه البته مبرم‌ترين نياز جامعه نيز هست با شعارهاي بدون پشتوانه كارشناسي ممكن نيست و تنها از طريق تمسك به روش‌هاي عالمانه و كارشناسانه و بهره‌گيري از دانش و تجربه بشري ممكن خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین