کد خبر: ۳۵۳۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

6 چهره‌ای که رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

پیش از آیت‌الله واعظ طبسی، مقام معظم رهبری بر پیکر پنج چهره شاخص دیگر نیز نماز خوانده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
مقام معظم رهبری بر پیکر آیت‌الله واعظ طبسی در مشهد نماز گزاردند. پیشتر مقام معظم رهبری بر پیکر فرزند و همسر امام و نیز سه روحانی شاخص یعنی (آقا مجتبی تهرانی، خوشوقت و مهدوی‌کنی) نماز گزارده بودند.

اسفند سال 1373، حاج احمد خمینی دار فانی را وداع گفت. در پیام مقام معظم رهبری در مورد مرحوم حاج احمد آقا آمده بود: «بی‌شک‌ در آخرین‌ ماه‌های‌ دوران‌ نهضت‌، هیچ‌کس‌ در رابطه‌ با امام‌ بزرگوار نقشی‌ تا بدین‌ حد بزرگ‌ و مؤثر از خود بروز نداده‌ است‌. تلاش‌ بی‌وقفه‌ و پروانه‌وار ایشان‌ در کنار مشعل‌ فروزان‌ وجود امام‌ عزیز رضوان‌الله‌ علیه‌، بسی‌ برکات‌ را منشأ گشته‌ و بسی‌ دشوارها را آسان‌ نموده‌ است‌. اکنون‌ این‌ یادگار امام‌ از میان‌ ما رفته‌ و ما را در فقدان‌ خود، مهموم‌ و مغموم‌ بجا گذاشته‌ است‌. شکوه‌ این‌ غم‌ جانکاه‌ را به‌ پیشگاه‌ صاحب‌ و مولای‌ خود حضرت‌ بقیه‌الله‌الاعظم‌ می‌بریم‌. و از او دعا برای‌ صبر و تسلی‌ می‌طلبیم‌ و در عین‌ حال‌ نخستین‌ تسلیت‌ را هم‌ به‌ او می‌گوئیم‌.»

27 اسفند روز تشییع پیکر حاج سیداحمد خمینی، رهبری معظم بر پیکر ایشان اقامه نماز خواندند.

اول فروردین سال 1388 همسر گرامی امام نیز دار فانی را وداع گفت. رهبر معظم انقلاب در پیامی درباره ایشان فرمودند: آن مرحومه که خود بازمانده دودمان علمی نامداری بود، سالیان متمادی یار و همراه امام بزرگوار، و مایه آرامش ایشان در همه مراحل دشوار آن جهاد مستمر و بزرگ بود و با صبر و عزم و توکل زندگی پرافتخاری را گذرانید. مراسم اقامه نماز میت بر پیکر همسر گرامی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی به امامت آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد.

دی‌ماه سال 91 آقا مجتبی تهرانی از معدود مراجع تقلید ساکن تهران درگذشت. مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت ایشان را حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه‌ علمیه و روحانیت و جامعه‌ مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان و جوانانی دانستند که از مجالس پر فیض و درس‌های سازنده‌ این معلم اخلاق بهره می‌بردند. ایشان سپس در مراسم تشییع آیت‌الله تهرانی که مصادف با اربعین حسینی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد حضور پیدا کرده و بر پیکر او نماز میّت را اقامه کردند.

در دوم اسفند سال 91 تهران یکی دیگر از علمای خود را از دست داد. آیت‌الله خوشوقت روحانی دیگری است که رهبری بر پیکرش نماز گزاردند. البته نسبت سببی هم داشتند. آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت «عالم ربانی و سالک الی‌الله» را مصیبتی اندوهبار برای آشنایانِ رتبه معنوی آن بزرگوار و ثلمه‌ای بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مکرّم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

در مهرماه سال 93 آیت‌الله مهدوی‌کنی دار فانی را وداع گفت. آیت‌الله مهدوی کنی پنجمین چهره شاخصی بود که رهبری بر پیکرشان نماز خواندند. در پیام صادره در این باره آمده بود: «همه‌جا و همه‌وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ای را به حیطه فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد. این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه وزن وزین خود را در همه حوادث این ده‌ها سال در کفه حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشییع پیکر شهید احمد کاظمی و جمعی از سرداران سپاه، همچنین شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی و مرتضی‌ آوینی نیز حضور داشتند، اما نماز نگزاردند.

منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین