کد خبر: ۳۵۳۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

سفیر ایران در آلمان: دریافت و پرداخت بانک ایران و اروپا از دو روز پیش آغاز شد

سفیر ایران در آلمان می گوید: دریافت و پرداخت بانک ایران و اروپا از دو روز پیش آغاز شده و هفتم تا پانزدهم مارس (16 تا 24اسفندماه) بانک ملی نیز به این شبکه می پیوندد.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی ماجدی» امروز(شنبه) در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا افزود: رئیس کل بانک مرکزی دو روز پیش نامه ای دریافت کرد مبنی بر اینکه دریافت و پرداخت ها در بانک ایران و اروپا آغاز شد و بانک ملی نیز به آن افزوده می شود. 

وی با تاکید بر اینکه «باور دارم بعد از اجرای برجام، ایران باید در شبکه بین المللی تولید، تجارت، بانکداری و بیمه قرار گیرد» افزود: ایران راهی جز قرارگرفتن در این شبکه ندارد؛ تا زمانی که در این شبکه نباشیم به جایگاه واقعی خود دست نخواهیم یافت و به توسعه نمی رسیم.

سفیر ایران در آلمان با بیان اینکه جای ایران در شبکه بین المللی تولید، تجارت، بانکداری و بیمه خالی است، افزود: تلاش هایی را برای پیوستن به آن آغاز شده است.

ماجدی با یادآوری انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی بین زیمنس آلمان و شرکت مپنا در دو روز گذشته گفت: بسیاری از شرکت های آلمانی وارد فاز جدیدی از همکاری ها میان ایران و آلمان شده اند؛ ضمن اینکه این دو کشور تجربه روابط مناسبی را در گذشته داشته اند.

وی گفت: هرچند 45 روز از اجرای برجام می گذرد اما هنوز به طور کامل فعالیت های بانکی آغاز نشده و دولت آلمان همه تلاش خود را به کار بسته تا این روابط آغاز شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: مشکلات تکنیکی در این زمینه وجود دارد که به راحتی می توان آن را حل کرد.

سفیر ایران در آلمان تاکید کرد: اقتصاد ایران وارد مرحله جهش شده و باید معضلات و مشکلات پیش روی آن را رفع کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین