کد خبر: ۳۵۳۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

الجبیر: اسد باید برود/سلاح‌های فرانسوی را خودمان برمیداریم

وزیر امور خارجه عربستان امروز (شنبه) در جریان سفر به پاریس گفت: بشار اسد باید در آغاز فرایند گذار سیاسی در سوریه از قدرت کنار برود نه در انتهای آن.
آفتاب‌‌نیوز :
عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در جریان سفر اخیر خود به فرانسه گفت: از نظر ما این واضح است که این اتفاق (کناره گیری بشار اسد رییس جمهور سوریه از قدرت) باید در ابتدای فرایند انتقال قدرت سیاسی رخ دهد نه در انتهای آن و اینکه نباید این مساله 18 ماه به طول بینجامد.

این اظهارات عادل الجبیر چند روز پیش از آن مطرح می شود که سازمان ملل مجددا مذاکرات صلح سوریه برای پایان دادن به 5 سال جنگ داخلی در این کشور را از سر بگیرد مطرح می شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عادل الجبیر همچنین گفت که عربستان قرار است تسلیحات فرانسوی که پیش از این برای لبنان سفارش داده شده بود را خودش تحویل بگیرد. ماه فوریه عربستان اعلام کرد کمک نظامی 3 میلیارد دلاری برای ارتش لبنان را در پاسخ به خودداری بیروت از محکوم کردن حمله به ساختمان های دیپلمات عربستان در ایران قطع می کند.

وی به خبرنگاران در پاریس گفت: ما تصمیم گرفتیم که کمک 3 میلیارد دلاری که به ارتش لبنان می دادیم را متوقف کنیم و به جای آن این کمک ها را صرف ارتش عربستان خواهیم کرد.

وی افزود: بنابراین قراردادهای ما با فرانسه نهایی خواهند شد اما مشتری این قرارداد ارتش عربستان سعودی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین