کد خبر: ۳۵۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱

هویت «بنکسی» فاش شد

گروهی از محققان انگلیسی با انجام یکسری مطالعات، هویت بنکسی - هنرمند معروف گرافیتی‌کار (نقاشی خیابانی) - را فاش کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 محققان انگلیسی به کمک علوم ریاضی، جرم‌شناسی و بررسی جغرافیایی، بر یک نظریه ارائه‌شده درباره هویت بنکسی - نقاش ناشناس انگلیسی - مهر تأیید زدند.

دانشمندان دانشگاه «کوئین مری» لندن معتقدند، الگوی توزیع آثار بنکسی حاکی از آن است که شخصیت حقیقی او «رابین گانینگهام» هنرمند انگلیسی است. پیش از این نیز نشریه «دیلی‌میل» در سال 2008 «گانینگهام» را به‌عنوان هنرمند معروف با اسم مستعار «بنکسی» معرفی کرده بود.

بنکسی به سبب مضمون سیاسی نقاشی‌های خیابانی‌اش به یک چهره مشهور در انگلیس و جهان تبدیل شده، گرچه هنوز صد درصد هویت حقیقی او فاش نشده است.

هویت «بنکسی» فاش شد

این تحقیق که در نشریه «علوم خاص» به چاپ رسیده، به بررسی مجموعه‌ای از مکان‌های خلق آثار بنکسی در لندن و بریستل پرداخته و سپس با استفاده از این اطلاعات و مقایسه آن‌ها با موقعیت جغرافیایی خانه افراد مشکوک، درباره هویت احتمالی این هنرمند به جمع‌بندی رسیده است.

«استیو کلومبر» یکی از اعضای تیم تحقیقاتی دانشگاه «کوئین مری» به «بی‌بی‌سی» گفت: حتی بدون انجام تحقیقات نیز اگر «بنکسی» کسی غیر از «رابین گانینگهام» باشد، خیلی تعجب می‌کنم؛ اما جالب این است که تحقیقات نیز از این نظریه پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا،نقالشی‌های دیواری «بنکسی» بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته‌اند. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده‌اند.

این هنرمند که اعتقاد دولت را مبنی بر وندال بودن گرافیتی قبول ندارد، هنرش را در فضاهای عمومی خلق می‌کند و حتی تا آنجا پیش می‌رود که عناصر و احجام فیزیکی را هم می‌سازد. البته او هیچ‌گاه مستقیما گرافیتی‌هایش را نفروخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین