کد خبر: ۳۵۳۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
بهروز نعمتی در گفت و گو با «آفتاب»:

هیات نظارت مجلس بدون تعارف با نمایندگان خاطی برخورد می‌کند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید دارد قوه مقننه بدون تعارف و لاپوشانی بر دستگاه‌های حاکمیتی نظارت دارد با این حال تا‌کنون در این بخش نتواسته به خوبی قانون‌نویسی عمل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگا پارلمانی «آفتاب» با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم‌سالار است اظهار داشت: کشور ما بر مبنای استقلال،‌آزادی و جمهوری اسلامی،‌اداره می‌شود. نمود این کار در انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که از اقوام، ‌زبان‌ها،‌ فرهنگ و ادیان‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و این نمایندگان تعارف و لاپوشانی در حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف را بر نمی‌تابند، این مسئله نشان‌دهنده نظارت جدی مردم بر مجریان است.

به گزارش آفتاب، نماینده مردم اسدآباد در خصوص ابزارهای نظارتی مجلس گفت: طرح مباحث مختلف سوالات متعدد‌، تذکرات شفاهی و کتبی،‌ استیضاح ورزا و انجام تحقیق و تفحص‌های متنوع از جنبه‌ها و ابزارهای نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که بعید می‌دانم در کمتر کشوری از این ابزارها با این جامعیت استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس تنها بر دولت نظارت نمی‌کند، ادامه داد: دربحث نظارت، نظارت مجلس بر مجلس نیز دیده شده است.‌ هیات نظارت مجلس بر نمایندگان بدون تعارف با نمایندگان متخلف و خاطی برخورد می‌کند، بنابراین وجود چنین فرآیندی در قوه مقننه نشان از جدی بودن بحث نظارت در مجلس شورای اسلامی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس علاوه بر قانون‌نویسی، تلاش دارد بر دستگاه های اجرایی نظارت کند، اظهار داشت: با این حال مجلس تا کنون  و به ویژه در سال‌های اخیر موفق نشده است به خوبی از عهده نظارت بر‌آید اما هر سال تلاش دارد ابعاد متفاوت نظارت را دنبال کند تا وظیفه نظارت  خود را به اندازه قانون‌نویسی به پیش ببرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین