کد خبر: ۳۵۳۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

کشته شدن 35 تن در حمله تروریستی به آثار شهر باستانی بابل عراق

یک منبع پلیس استان بابل گفت که انفجار کامیون بمب گذاری شده در حمله تروریستی به آثار باستانی شهر بابل 70 تن کشته و زخمی به جا گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، این کامیون بمب گذاری شده آثار باستانی شمال بابل را هدف قرار داده بود که انفجار آن تاکنون 35 کشته و 34 زخمی به جا گذاشته و احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

خودروهای امدادی اجساد کشته ها وزخمی های حادثه را به بیمارستان ها منتقل کردند.
استان بابل و مرکز آن حله در جنوب بغداد، طی سال های اخیر از یک آرامش و ثبات امنیتی نسبی برخوردار بود و تنها منطقه آلوده و ناامن آن 'جرف الصخر' در محرم سال 93 بطور کامل پاکسازی شد و نام آن به جرف النصر تغییر یافت.

منطقه آثار تاریخی بابل، در حومه شهر حله، مربوط به تمدن بابلی هاست و در برگیرنده همان شهری تاریخی معروف است که توسط کورش بنیانگذار دولت هخامنشی بدون صدمه به آثار آن، فتح شد.

بخشی از بقایای این شهر تاریخی بازسازی و بخشی نیز از هنگام ورود نیروهای آمریکایی و اشغال عراق در سال 2003 میلادی تخریب شد.

این منطقه طی سال های 2003 تا 2011 به پایگاه بزرگ نظامی آمریکا تبدیل شده بود که در آن هنگام برخی منابع از سرقت هایی توسط نظامیان آمریکایی از این مکان باستانی خبر داده بودند.
استان بابل و مرکز آن شهر حله در 100 کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد.

با اینحال گروه تروریستی داعش از ژوئن 2014 میلادی و به دنبال اشغال بخش های بزرگی از شمال عراق ، تلاش زیادی برای انهدام آثار و میراث تاریخی و فرهنگی عراق کرده، بطوری که بسیاری از آثار موصل و سایر شهرهای شمالی عراق را بطور کامل ویران کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین