کد خبر: ۳۵۳۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

توضیحات روحانی درباره مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات

رییس جمهور در بخشی از نشست خبری خود توضیحاتی درباره شائبه ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : در بخشی از نشست خبری آخر سال رییس جمهور، خبرنگار روزنامه شرق از حجت الاسلام حسن روحانی پرسید: «بیش از یک سال است که آقای سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور اسبق ایران و رییس دولت اصلاحات ممنوع التصویر است. ایشان از حامیان شده بوده. آقای اژه ای گفته اند که «شورای عالی امنیت ملی مستقیما مصوبه ندارد بلکه یک مصوبه‌ای صادر کرده و تعیین مصادیق آن را برعهده دبیرخانه گذاشته است که این موضوع از جمله مصادیق تعیین شده بود.» من چندباری از آقای نوبخت در این باره پرسیدم. قرار شد آقای شمخانی اظهار نظر کنند. به ظور شفاف اعلام کنید که به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی اقدامی دراین باره کرده اید؟»

رییس جمهوری در پاسخ به این سوال گفت: «شورای عالی امنیت ملی مباحثی در این زمینه ها داشته است. اما هیچ مصوبه ای در شورای عالی امنیت ملی مربوط به حضرت آقای خاتمی رییس دولت هفتم و هشتم جمهوری اسلامی در هیچ دوره ای وجود نداشته. من در دوره های مختلف عضو شورای عالی امنیت ملی بوده ام و در هیچ دوره ای چنین چیزی نبوده است. دبیرخانه هم حق ندارد چنین مصوبه ای داشته باشد. من از آقای شمخانی پرسیدم گفتند چنین چیزی نیست. ضمن اینکه اگر هم باشد، قانونی نیست. این حرف ها بیشتر به شوخی شباهت دارد.»

همچنین در بخش دیگری از این نشست، خبرنگار میزان از رییس جمهور پرسید: «امروز برخی نمایندگان در خواست کردند لایجه دو دوازدهم به مجلس ارائه بدهد. دولت چه تصمیمی دارد؟»

روحانی در پاسخ گفت: نظر مااین بود که بودجه سال ۹۵ در سال ۹۴ به تصویب نهایی برسد. دولت به محض اینکه برجام تحقق پیدا کرد و عملیاتی شد؛ روز ۲۷ دیماه لایجه را به مجلس ارائه کرد. روشن هم بود که نمی توانستنیم زودتر لایحه بودجه را به مجلس بدهیم. اما با این حال مجلس ۶۰ روز برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ وقت داشتند. اما شدنی بود. هرچند که مجلس در این روزها گرفتار انتخابات بود و تعطیلاتی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، رییس جمهور گفت: نمایندگان خوب بود لایحه را در سال ۹۴ تصویب می‌کردند تا تکلیف دولت و مردم مشخص شود. اگر تا پایان سال مجلس نتواند بودجه را به ما بدهد، سازوکار قانونی خودش را دارد. شنیدم که نمایندگان گفته اند که برای دو دوازدهم خودشان طرح می دهند، به نظر من این قانونی نیست، لازم باشد، دولت لایحه می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
1
جناب روحانى
خسته نباشيد.
خيلى ممنون كه جلوى اين تند روهاى مى ايستيد
حضرت اقاى خاتمى نور چشم ملت و اميد ايران و اسلام است
درود بر رییس جمهور روحانی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین