کد خبر: ۳۵۳۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
معاون وزیر توسعه لهستان خبر داد:

آمادگی لهستان برای توسعه سرمایه گذاری مشترک با ایران

معاون وزیر توسعه لهستان از آمادگی این کشور برای توسعه سرمایه گذاری مشترک در خراسان رضوی و استقبال از سرمایه گذاران این استان در کشورش خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، «رادوسلاو دوماگالسکی» عصر یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اشاره به سوابق تاریخی مشترک و میهمان نوازی ایرانیان از لهستانی ها در جنگ جهانی دوم گفت: این روابط تاریخی ارتباطات را صمیمی تر و نزدیکتر می کند.
وی با اشاره به مناسبات تاریخی دو ملت، بر توسعه روابط اقتصادی و ارتقای سطح تبادلات فرهنگی دو جانبه تاکید کرد.

وی افزود: در جریان این سفر توسعه روابط و تعاملات اقتصادی علاوه بر تهران با سایر استان های ایران به ویژه خراسان رضوی پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه آمادگی برای همکاری های مشترک با ایران در زمینه های بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: نه تنها در سطح دولت ها بلکه در سطح شرکت ها و بخش خصوصی توانمند این موضوع دنبال می شود و از فعالیت بخش های خصوصی دو طرف حمایت کنیم.

وی با اشاره به نشست امروز (یکشنبه) مسئولان شرکت های لهستانی با بخش خصوصی استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد این جلسات به نتیجه و تفاهم خوبی برسد.
دوماگالسکی افزود: خراسان رضوی و مشهد از بزرگترین مراکز صنعتی ایران با زیرساخت های ریلی، هوایی و جاده ای مناسب است و در حوزه سرمایه گذاری در کلانشهر مشهد با شهرداری نیز جلسه ای برگزار و در آن بر سرمایه گذاری های دو جانبه تاکید شد.

وی اظهار کرد: لهستان آمادگی سرمایه گذاری در ایران را دارد و در مقابل از سرمایه گذاران ایرانی و خراسانی هم در حوزه های دارای ظرفیت در لهستان استقبال می کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های لهستان در حوزه صنایع غذایی و ماشین آلات اعم از خودرو سازی و کشاورزی از آمادگی کشورش برای همکاری مشترک خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد، هر چه سریعتر زمینه این همکاری های مشترک محقق شود.
وی گفت: در این راستا از تبادل هیات های دو جانبه و سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی نیز حمایت و شرایط برای همکاری های مشترک تا حد امکان تسهیل خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه با تاکید بر توسعه همکاری ها با لهستان گفت: این استان نه تنها در حوزه تعاملات فرهنگی بلکه از نظر موقعیت راهبردی در منطقه و همجواری با آسیای میانه و افغانستان دارای ظرفیت های ارزشمند است در عین آنکه لهستان هم در مرکز اروپا قرار گرفته است.

«علیرضا رشیدیان» افزود: همکاری های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی دو جانبه می تواند منشا روابط مطلوب تر دو کشور باشد.
وی ظرفیت خراسان رضوی در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی را نیز با توجه به نیاز بازار آسیای میانه و افغانستان قابل توجه خواند و بر همکاری مشترک در این حوزه تاکید کرد.
وی توسعه همکاری های فرهنگی و دانشگاهی را با توجه به وجود 320 واحد دانشگاهی و 350 هزار دانشجو در استان از دیگر قابلیت های توسعه همکاری های دو جانبه دانست.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به رتبه های اول تا سوم استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی گفت: این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک نیازمند اصلاح روش های آبیاری، اصلاح الگوی کشت، برداشت و فرآوری محصولات است که زمینه ای برای استفاده از توانمندی ها و فناوری های لهستان می باشد.

وی حوزه انرژی های پاک را با توجه به توان خاص و بی نظیر استان در حوزه انرژی بادی و خورشیدی از دیگر زمینه های همکاری مشترک با لهستان دانست و افزود : این حوزه امکان خوبی برای افزایش تعاملات و تجارت فراهم می کند که در این راستا باید بخش خصوصی را برای حضور قدرتمند تقویت کرد.
رشیدیان وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در استان شامل دوغارون در مرز افغانستان و سرخس در مرز ترکمنستان را فرصت خوبی برای همکاری های اقتصادی دو جانبه برای صادرات به آسیای میانه و افغانستان دانست.

وی گفت: سرمایه گذاری مشترک در حوزه تولید برای تامین نیاز بازارهای منطقه فرصتی ارزشمند برای تولید دو کشور و همکاری های مشترک در این حوزه است.
وی با قدردانی از تلاش سفرای دو کشور برای برقراری تعاملات دو جانبه ابراز امیدواری کرد سفر این هیات زمینه همکاری ماندگار و پرسود برای دو طرف فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین