کد خبر: ۳۵۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

نیوزیلند هرالد: سفر دیپلمات حرفه ای ایران به نیوزیلند/ تجارت و اقتصاد محور مذاکرات ظریف است

تارنمای 'نیوزیلند هرالد روز دوشنبه اعلام کرد: 'محمدجواد ظریف' دیپلمات حرفه ای ایران هفته آینده به عنوان بخشی از تور آسیا و اقیانوس آرام پس از لغو تحریم ها علیه ایران به نیوزیلند سفر می کند.
آفتاب‌‌نیوز : 'نیوزیلند هرالد' نوشت: سفر 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران به 6 کشور این منطقه پس از توافق تاریخی هسته ای ایران که به لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در اوایل سال جاری میلادی منجر شد، انجام می شود.

به گزارش ایرنا، این تارنما نوشت: نقش وی در توافق بین ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت ظریف را برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرد.

نیوزیلند هرالد در ادامه به مناسبات تهران - ولینگنون اشاره کرد و نوشت: نیوزیلند به طور رسمی تحریم های خود علیه ایران را از ماه گذشته میلادی لغو کرد و مسیر تجارت نیوزیلند با ایران هموار شد.

وزیر امور خارجه ایران از روز شنبه آینده سفری سه روزه به نیوزیلند دارد.
ایران پنجمین بازار بزرگ صادرات نیوزیلند در سال 1980 میلادی بود و این تارنما احتمال داد مذاکرات وزیر امور خارجه ایران بر تجارت و روابط اقتصادی تمرکز خواهد داشت.

این تارنما نوشت: دکتر ظریف - یک دیپلمات حرفه ای – در سفر 11 روزه خود علاوه بر نیوزیلند به اندونزی، سنگاپور، برونئی، تایلند و استرالیا سفر می کند.

ظریف در نخستین مرحله سفر خود روز گذشته وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد تا ضمن شرکت در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین با برخی مقامات شرکت کننده در این اجلاس و همتای اندونزیایی خود و 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور این کشور جنوب شرق آسیا مذاکره کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین