کد خبر: ۳۵۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان:

قراردادهای جدید، ایران را به قطب خودروسازی تبدیل می‌کند

پیش قراردادها و مذاکراتی که بین خودروسازان بزرگ دنیا نظیر پژو، فولکس واگن و سیتروئن و سوزوکی ژاپن با ایران مطرح شده است در صورتی که به جوئینت فنچر و مشارکت در ساخت بیانجامد، دورنمای صنعت قطعه سازی و خودروسازی در ایران را متحول خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آرش محبی نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان در مورد وضعیت بازار خودرو پس از تحریم ها گفت: مسلما دیگر مردم به دنبال خودروهای بی کیفیت و ارزان نیستند و سلیقه‌شان تغییر کرده است.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان همچنین به تاثیر حضور شرکت‌های خارجی در کاهش مشکلات موجود در صنعت خودرو  پرداخت و افزود : در صورتی که حضور خارجی‌ها منجر به سرمایه گذاری  در کشور شود قطعا می تواند بخشی از مشکلات موجود در این صنعت را برطرف کرده و کمکی به صنعت خودرو و قطعه سازی ایران باشد.

وی افزود: پیش قراردادها و مذاکراتی که بین خودروسازان بزرگ دنیا نظیر پژو، فولکس واگن و سیتروئن و سوزوکی ژاپن با ایران مطرح شده است در صورتی که به جوئینت فنچر و مشارکت در ساخت بیانجامد، دورنمای صنعت قطعه سازی و خودروسازی در ایران را متحول خواهد کرد و ایران به عنوان قطب خودروسازی می تواند محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا، محبی‌نژادهمچنین با توجه به برخی گمانه زنی‌ها در خصوص افزایش قیمت خودرو در سال آینده و تاثیر تک نرخی شدن ارز بر میزان کاهش و یا افزایش هزینه تولید خودرو و قطعات تصریح کرد: هر چند ارز تک نرخی بر هرینه تولید و قیمت خودرو بی‌تاثیر نخواهد بود اما میزان تاثیر آن به این موضوع بستگی دارد که به چه سمتی تک نرخی شود. بهای ارز مبادله‌ای به آزاد برسد یا بهای ارز آزاد به مبادله‌ای نزدیک شود.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین