کد خبر: ۳۵۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
جوکو ویدودو پس از دیدار با ظریف در گفت و گو با خبرنگاران مطرح کرد

رئیس جمهور اندونزی وزیر انرژی کابینه را مامور پیگیری طرح های اقتصادی با ایران کرد

رئیس جمهور اندونزی روز دوشنبه پس از دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با وی، از توسعه همکاری های دو جانبه و سرمایه گذاری در دو کشور استقبال کرد و وزیر انرژی و منابع معدنی کابینه اش را مامور پیگیری طرح های اقتصادی بین دو کشور کرد.
آفتاب‌‌نیوز : 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه در دیدار با 'جوکو ویدودو' رییس جمهوری اندونزی، پیام کتبی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را تقدیم وی کرد.

به گزارش ایرنا، پیام کتبی رییس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام قبلی رییس جمهوری اندونزی بوده است.

جوکو ویدودو پس از این دیدار به خبرنگاران، گفت که در دیدار با ظریف دو طرف در خصوص همکاری در بخش سرمایه گذاری و انرژی توافق کردند.
وی گفت: ایران خواستار تقویت همکاری و سرمایه گذاری طرف اندونزیایی در ایران است و تهران نیز در اندونزی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به نوشته تارنمای 'رپوبلیکا'، رئیس جمهور اندونزی با اشاره به تشدید اختلافات ایران و عربستان پس از اعدام شیخ نمر مدافع حقوق بشر در عربستان، گفت که در دیدار با وزیر خارجه ایران خواستار خویشتنداری طرف ها به منظور حفظ ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه شده است.
وی گفت که هر دو طرف متعهد به حمایت کامل برای استقلال فلسطین شده اند.
خبرگزاری رسمی اندونزی نیز گزارش داد 'جوکووی' پس از این دیدار آمادگی این کشور را برای کمک به تلاش به منظور عادی سازی روابط ایران با عربستان سعودی اعلام کرد.

رئیس جمهور اندونزی در این دیدار از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در جریان تیره شدن مناسبات با عربستان که باعث بدتر شدن وضعیت و اوضاع در منطقه نشده است، قدردانی کرد.
وی همچنین برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به وزیر امور خارجه تبریک گفت.

جوکووی گفت: این نشان می دهد روند و فرآیند دموکراتیک در ایران به خوبی وجود دارد و این می تواند تغییراتی در جهان ایجاد کند.
رئیس جمهور اندونزی همچنین از تحولات مثبت در روند مناسبات بین دو کشور استقبال کرد و گفت: من از توسعه مثبت بخش های مختلف در روابط دو جانبه بین اندونزی و ایران خوشحال هستم و این افزایش مناسبات را می توان در دستیابی به نتایج خوب در مذاکرات بخش های انرژی و نفت و گاز مشاهده کرد.

جوکو ویدودو با اشاره به مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور و انتظار برای اجرای تعدادی از طرح های اقتصادی بین دو کشور، گفت که 'سودیرمان سعید' وزیر انرژی و منابع معدنی را مامور ویژه توسعه همکاری های تجاری دو کشور می کند.
در این دیدار که در حاشیه پنجمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین برگزار شد، رییس جمهوری اندونزی و وزیر امور خارجه ایران درمورد روابط رو به گسترش و مسایل منطقه ای مورد اهتمام دو کشور گفت وگو و رایزنی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین