کد خبر: ۳۵۳۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
آمادگی پالایشگاه برای دریافت گاز؛

نخستین مشعل فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی روشن شد

یک مقام مسئول در پارس جنوبی اعلام کرد : آغاز مراحل آزمایش و راه اندازی نخستین ردیف پالایشی فازهای ٢٠ و ٢١ و روشن شدن مشعل این پروژه پارس جنوبی، گام نخست برای بهره برداری از پالایشگاه این فازها با گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ برداشته شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش وزارت نفت، علیرضا عبادی، سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از آغاز عملیات آماده سازی مسیرهای ورودی پالایشگاه این فازها خبرداد و گفت: مراحل راه اندازی واحدهای ردیف (Train) نخست و بویلرهای پالایشگاه با گاز شیرین فازهای 9 و 10 آغاز شده است و به تدریج این بخش پالایشی با رسیدن به شرایط پایدار آماده دریافت و فرآورش گاز ترش خواهد شد.

وی آغاز آزمایش توربوکمپرسورهای مسیر عرضه و صدور گاز را یادآور شد و گفت: اکنون ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه آماده بهره برداری است و تا پایان اسفندماه با اتصال شبکه داخلی ارسال گاز پالایشگاه به خط لوله سراسری کشور، فراورش گاز شیرین از این فاز آغاز می شود.
سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با بیان اینکه عملیات مربوط به مراحل راه اندازی ردیف دوم پالایشگاه نیز در حال انجام است، افزود: مراحل تکمیل این ردیف نیز تا پایان اسفندماه پایان می یابد.

وی وعده داد: راه اندازی ردیف های سوم و چهارم پالایشگاه این فازها در مرداد و شهریورماه سال آینده صورت خواهد گرفت و با تکمیل همه ردیف های شیرین سازی، شرایط برای ورود گاز از سکوهای این فاز فراهم می شود.

به گفته عبادی، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تسهیل در روابط بین المللی، روند ساخت و توسعه سکوهای دریایی این فازها تسریع یافته است.
به گزارش ایرنا، هدف از اجرای فازهای 20 و 21 پارس جنوبی تامین روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع مرغوب، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده و بازیافت روزانه 400 تن گوگرد برای صادرات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین