کد خبر: ۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۵

توکلی: نظری ندارم

آفتاب‌‌نیوز : احمد توکلی نماینده تهران در پاسخ به اینکه آیا موافق افزایش قیمت نفت هست تصریح کرد: وقتی ارزیابی ندارم چطور موافق باشم.
وی در مورد جلسه مشترک شب گذشته دولت و مجلس در مورد بودجه اظهار داشت: جهت گیری های کلی مورد تأکید بود که مورد تفاهم قرار گرفت اما جزئیات بودجه مطرح نشد دولت هنوز به مجمع بندی نهایی نرسیده وقتی هنوز جمع بندی نهایی در مورد جزئیات بودجه صورت نگرفته، نمی توان ارزیابی کرد.
نماینده تهران در مورد کاهش نرخ ارز در بودجه سال 85 گفت: بنده از کاهش نرخ ارز دفاع می کنم. نرخ ارز رسم شده که براساس نیاز بودجه دولت تعیین می شود و این انحراف بزرگ در منابع ارزی کشور است.
توکلی خاطرنشان کرد: دولت مکلف به تعیین تعادل در کل اقتصاد و نه فقط بودجه خودش است. تامین تعادل اقتصادی وقتی صورت می گیرد که نرخ ارز را طوری تنظیم کنیم که دخل و خرج دولت جور در بیاید و این یک هدف جزیی است.
وی اظهار داشت: دولت های گذشته مطالعه ای در مورد نرخ ارز با توجه به ظرفیت اقتصادی کشور انجام نداند و الان وضعیتی شده که ما به نرخ ارز اعتماد نداریم و اینکه جامعه و اقتصاد کشش ندارد که ارز با نرخ مورد انتظار دولت بخرد، نشان می دهد نرخ ارز در بازار، بالا تعیین شده است.
توکلی تأکید کرد: پایین آمدن نرخ ارز موجب تحرک عرضه و کاهش هزینه تمام شده و تولید حرکت در حمایت از استقبال و کاهش هزینه سرمایه گذاری است.
نماینده تهران افزود: این کار انتظارات جامعه را از آینده تصحیح می کند وقتی سیاست های شبیه کاهش نرخ ارز و سود تسهیلات بانکی را تعقیب کنیم انتظارات به نفع تولید و رونق اقتصادی جهت مثبت می گیرد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس در مورد اثرات کاهش نرخ ارز بر کاهش درآمد دولت گفت: سیاست کاهش رسمی ارز باید با اصلاح تعرفه های ترجیحی همراه باشد بخشی از زیان کاهش نرخ ارز از طریق افزایش تعرفه ها قابل تامین است که اثر ضدتولیدی نرخ ارز را هم می گیرد و هزینه های بخش عمومی هم کم می شد.
عضو ائتلاف آبادگران افزود: برای تقویت صادرات با کاهش نرخ ارز باید دست دولت در انجام کارهای مانند «جایزه صادراتی» باشد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین