کد خبر: ۳۵۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

روحانی: صاحبنظران و برگزیدگان با همه توان، اندیشه و سرمایه به صحنه بیایند

رئیس جمهوری گفت: توقع ما از صاحبنظران و برگزیدگان این است که با همه توان، فکر ، اندیشه و سرمایه به صحنه بیایند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار با علما ، ایثارگران و برگزیدگان یزد افزود: یزد به عنوان شهر علم، ایمان، تلاش، هنر و فداکاری و شهری که همواره در میان سختی ها توانسته بهترین ها را بیافریند و در مسیر رشد و توسعه کل کشور تلاش کند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: خوشحالم که امروز هیات دولت یازدهم میهمان مردم بزرگوار و خردمند و میهمان نواز استان یزد و بویژه شهرستان یزد هستند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: همیشه خاطرات من از این شهر خاطراتی به یادماندنی بوده از روزهایی که میامدم در قبل از انقلاب برای سخنرانی در سالهای 53 تا 55 و آخرین سخنرانی من هم قبل از انقلاب فروردین 57 در منزل شهید محراب آیت الله صدوقی بود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: بعد از انقلاب هم من زیاد به یزد آمدم در سال 58 و در هر مناسبتی به یزد آمدم و فکر می کنم اخرین بار در این دوران رد زمان رحلت برادر عزیز و بزرگوار حجت الاسلام شیخ محمد علی صدوقی بود . 

روحانی اضافه کرد: رفاقت ما با مرحوم صدوقی بسیار طولانی بود و فکر می کنم از سال 43 رفاقت ما آغاز شد و در این دوران هم ایشان در نجف و دور از ما بودند.

وی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اظهار کرد: سخنان آیت الله ناصری کاملا بحق است، این شهر، شهر علما و اندیشمندان معروف است، هر کس می خواهد مرجع شود حاشیه ای می زند بر آن کتابی که یکی از علمای یزد مرحوم سید کاظم یزدی در کتاب عروه الوثقی نوشته است، عالمی که در حوزه های علمیه قم نجف و همه جا زبانزد و سرآمد بود.

روحانی با اشاره به اینکه در دانشگاهها و اندیشکده ها هم یزدی ها جزو پیشتازان هستند گفت: هر کمکی از دست دولت برای احیای حوزه های علمیه در یزد بر اید انجام می دهیم و کمک می کنیم تا راه و رسم دیانت و فقاهت و تحقیقات دینی و فرهنگی ادامه یابد که ما هر چه داریم از دین و قرآن و اسلام و انقلاب و نظام و استقلال و عزت و پیشرفت داریم.
ادامه دارد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین