کد خبر: ۳۵۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۰

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دیگر مبنای کار ما توافق نامه پاریس نیست

آفتاب‌‌نیوز :
علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به اینکه طبق توافقنامه پاریس تمام فعالیتهای هسته ای ما باید متوقف شود تصریح کرد: دیگر مبنای ما توافق پاریس نیست دوره جدیدی از مذاکرات آغاز شده و سنگ بنای جدیدی برای هر نوع تعاملی گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: آنچه مهم است این نکته است که با مجموعه اقداماتی که در مجموعه فناوری هسته ای انجام می دهیم منطبق بر مقررات آژانس و عهدنامه NPT باشد و دقیقاً این اقدام که صورت گرفته و رئیس جمهوری نیز بر آن تاکید کرد کار تحقیقاتی است. عضو فراکسیون اصولگرایان افزود: البته ما عنوان مجلس شورای اسلامی بر طبق اسلامی بر طبق مصوبه مجلس مبنی بر الزام دولت به فناوری هسته ای به هیچ وجه کار تحقیقاتی را کار کافی نمی دانیم و اصولاً در سیکل چرخه سوخت کارائی ندارد.
بروجردی تاکید کرد: کار تحقیقاتی همانگونه که از نامش پیداست کاری است تحقیقاتی آنچه باید انجام شود این است حتماً تکمیل چرخه سوخت باید صورت گیرد و امیدواریم هر چه سریعتر دولت گام های لازم در جهت تکمیل سیکل غنی سازی اورانیوم و فعال کردن سایت نطنز بردارد.
وی در پاسخ به این که توافقنامه پاریس را تمام شده تلقی می کنید اظهار داشت: در هر صورت جز آثار تاریخی بحث هسته ای کشورمان است در مقطع فعلی مبنا در واقع مذاکرات و توافقاتی است که در این مبنا صورت گیرد.
بروجردی در پاسخ به اینکه نطنز راه اندازی خواهد شد گفت: تصمیماتش را شورای عالی امنیت ملی گرفته است ما آنچه در مجلس تصمیم گرفتیم الزام دولت به فناوری هسته ای بود و مصوبه را تکیمل و به دولت هم ابلاغ شده است و انتظار ما این است که این تحول اتفاق بیافتد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید واکنش اروپایی ها در مورد آغاز به کار تحقیقات چیست گفت: تحقیقات در واقع انجام نوع کار علمی است و اروپایی ها همیشه مروج و مشوق کارهای علمی بودند امیدوارم با توجه با شرایط جدید علمی و تحقیقاتی در زمینه هسته ای به خوبی درک کنند و حمایت لازم را انجام دهند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات دانشگاهی تاکنون پلمپ بوده است گفت: تحقیقات لزوماً در دانشگاهها صورت نمی گیرد و در مراکز هسته ای ما تحقیقات هسته ای دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین