کد خبر: ۳۵۴۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری از طریق سایتهای همسریابی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان درباره استفاده شهروندان از سایت ها و کانال های دوست یابی یا همسر یابی و خطرات احتمالی آن هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سرهنگ اکبر امینی گفت: با افزایش روز افزون استفاده از اینترنت در برقراری ارتباطات دوستانه، سایت ها و کانال های دوست یابی و همسریابی جایگاه ویژه ای در بین جوانان در اقصی نقاط دنیا، به ویژه کشور ایران پیدا کرده است. 

وی اضافه کرد: افراد جوان در این سایت ها به دنبال دوستانی هستند که ویژگی های مشابه با خودشان را داشته باشد و حتی در برخی موارد به دنبال شریک زندگی آینده خود هستند. 

وی افزود: کلاهبرداران برای رسیدن به مقاصد خود این سایتها را نیز مورد هدف گذاری قرار داده و با ترفندهای زیرکانه، ارتباط احساسی با افراد برقرار کرده و از طریق این ارتباط پول و اطلاعات هویتی افراد را مورد سرقت قرار می دهند.

وی اظهار کرد: کلاهبرداران با ایجاد پروفایل های جعلی به دروغ از هویت افراد قابل اعتماد همانند پرسنل نظامی، مددکاران و سایر متخصصان استفاده می کنند.
رئیس پلیس فتا همدان بیان کرد: این کلاهبرداران از شبکه های اجتماعی و ایمیل برای برقراری تماس با قربانیان خود استفاده کرده و در مرحله بعد برای معارفه با آنان تماس تلفنی برقرار می کنند.
سرهنگ امینی افزود: افراد کلاهبردار در ارتباطات اولیه احساسات قوی به طعمه خود ابراز کرده و به آن ها پیشنهاد می دهند ارتباطشان را از داخل وب سایت به کانال های شخصی تری همانند تلفن و ایمیل انتقال دهند.

وی اظهار کرد: بسیاری از آنان برای به دست آوردن علاقه و اعتماد افراد اقداماتی نظیر استفاده از کلمات عاشقانه، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و ارسال هدایا برای شما برای چند ماه انجام می دهند.

وی تاکید کرد: بعد از به دست آوردن اعتماد و کاهش مقاومت طعمه مورد نظر، آنان از مخاطب به صورت ماهرانه و مستقیم درخواست پول، هدیه و جزئیات کارت اعتباری بانکی می کنند و در برخی موارد نیز درخواست ارسال تصاویر و فیلم های شخصی را خواهند داشت. 

رئیس پلیس فتا همدان برای جلوگیری از به دام افتادن توسط این گونه افراد اظهار کرد: افرادی که در سایت های مجازی ملاقات می کنید نمی توانند شریک زندگی خوبی برای شما باشند چون بسیاری از افراد هویت واقعی شان را ابراز نمی کنند.

سرهنگ امینی اضافه کرد: اگر با فردی در این سایت ها ارتباط برقرار کردید در مورد اطلاعاتی که به شما می دهد تحقیق کنید.

وی افزود: در مورد به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم هایی شخصی با افرادی که به تازگی با آنها آشنا شده اید و هنوز با آن ها ملاقات نکرده اید، احتیاط کنید.

رئیس پلیس فتا همدان تاکید کرد: به خاطر داشته باشید کلاهبرداران با دست یابی به این تصاویر به باج خواهی از شما خواهند پرداخت.

سرهنگ امینی اضافه کرد: اگر تصمیم دارید به ملاقات افرادی بروید که در این سایتها با آنها آشنا شده اید، به اعضای خانواده و یا دوستانتان مکان ملاقات را اطلاع دهید.

وی توصیه کرد: در برابر درخواست پولی که از شما می شود هوشیار باشید، هرگز جزئیات کارت اعتباری، جزئیات حساب بانکی یا کپی مدارک شخصی را برای افرادی که آنها را نمی شناسید و یا به آن ها اعتماد ندارید ارسال نکنید.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس،وی گفت: در مورد اینکه چه اطلاعاتی را در سایت های شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، دقت داشته باشید چون کلاهبرداران از اطلاعات و تصاویر شما برای ایجاد هویت جعلی و هدف گذاری شما برای کلاهبرداری استفاده می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
0
0
باسلام شماکه ازکلاهبرداری سایت ها ی همسیریابی اطلاع دارید به الان هم کاری ندارم که بیشتردختروپسرهاهم خانواده هاشون رودور میزنن هم نیرمی انتظامی رو ـامامن که نه روی دوستی وتلفن دادن رودارم ونه حوصله شاکی شدن دیگران رو بخاطر پیشنهادازدواج ونه کس وکاری دارم که برایم بروندبه خاستگاری باید یک راه مطمئن برام ایجادکنند تابدام اینجورادمهانیفتم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین