کد خبر: ۳۵۴۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴

تشکیل 57 پرونده زمین‌خواری

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان از تشکیل 57 پرونده زمین خواری در این استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، 53 پرونده منجر به کشف یک میلیون و 146 هزار مترمربع زمین خواری شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ محمدرضا اکبری روز دوشنبه در آیین گرامی داشت روز منابع طبیعی، حنگلبان، حفاظت و قانون در گرگان اظهار داشت: انتظامی استان از طریق اداره آگاهی پدیده زمین خواری را در استان از سال90 به صورت ویژه در دستور کار قرار داده که در این رابطه کشفیات چشمگیری داشته است.

به گفته وی سال قبل پلیس آگاهی استان توانست 46 پرونده زمین خواری را در سطح یک میلیون و 181 هزار مترمربع در استان کشف کند.

وی افزود: پلیس آگاهی استان این آمادگی را داردکه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، گشت های مشترک را در راستای مقابله با زمین خواری به اجرا بگذارد.

در بحث زمین خواری درگلستان شهرستانهای مختلف از جمله گرگان، کلاله، بندرگز و علی آباد از نقاط آسیب پذیر هستند

کلاله به دلیل دورافتادگی از مرکز استان، گرگان با توجه به بالا بودن قیمت زمین، بندرگز و علی آباد نیز به علت موقعیت اراضی و آب و هوای مناسب جزء مناطق آسیب پذیرگلستان در بحث زمین خواری است.

به گزارش ایرنا، گلستان واقع در شمال ایران دارای یک میلیون هکتار مرتع و دشت، 450 هزار هکتار جنگل و حدود 700هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین