کد خبر: ۳۵۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰

مذاکرات سوریه چهارشنبه در ژنو از سرگرفته می شود

سخنگوی استفان دمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه اعلام کرد : مذاکرات غیر مستقیم سوریه نهم مارس (چهارشنبه) از سر گرفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، «جسی شاهین» سخنگوی دمیستورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: آغاز مذاکرات سوریه برای روز نهم مارس برنامه ریزی شده است، اما بخشی ازهیات ها روزهای 12 و 13 مارس در ژنو حضور می یابند.

چهارشنبه برنامه ریزی شده است، اظهار داشت : دمیستورا و تیم همراه وی برای پذیرفتن شرکت کنندگان مذاکرات از این تاریخ آمادگی دارند و رایزنی های اولیه تا آغاز بررسی مسایل دستور کار مذاکرات که مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت تعیین شده است، صورت می گیرد.
درهمین حال رسانه های روسی به نقل از یک مقام دولت سوریه اعلام کردند: هیات دولت سوریه از 14مارس جاری در مذاکرات ژنو شرکت می کند.

ریاض حجاب رئیس کمیته عالی مذاکرات معارضان سوری هم اعلام کرده است که این کمیته در مورد شرکت در دور جدید رایزنی ها در ژنو، ظرف چند روز آینده تصمیم گیری می کند.
پیش تر «ریاض حسن آقا» سخنگوی «کمیته عالی مذاکرات» معارضان سوری گفته بود که هیات این تشکل روز جمعه برای شرکت در مذاکرات به ژنو سفر می کند.

در همین حال رسانه های روسی اعلام کرده اند که گروه های معارض سوری در مورد شرکت در مذاکرات ژنو به تفاهم نرسیده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین