کد خبر: ۳۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

بهترین و بدترین جای "کله پاچه" کجاست؟

یک فوق تخصص تغذیه با اشاره به چربی بالای "کله پاچه"، توصیه کرد: افراد و بویژه بزرگسالان بالای 30 سال هر دو ماه یکبار کله پاچه مصرف کنند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر کیومرث دانشور با بیان اینکه "کله پاچه" چربی بالایی دارد، گفت: به هیچ عنوان مصرف کله پاچه برای افراد 30 سال به بالا توصیه نمی‌شود، اما مصرف آن اگر به صورتی ماهی یکبار باشد در کودکان و نوجوانان بلامانع است.
 
به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: کله پاچه خوراک مطبوعی برای همه افراد است و به همین علت چانچه افراد بالای 30 سال نیز تمایل به مصرف آن دارند، توصیه ما این است که هر دو ماه یکبار و نه بیشتر از کله پاچه استفاده کنند.
 
دانشور بر مصرف همزمان آبلیمو به همراه کله پاچه تاکید کرد و افزود: مصرف آبلیمو به همراه کله پاچه تا حدی می‌تواند کلسترول آن را در خون کاهش داده و به هضم آن کمک کند.
 
این فوق تخصص تغذیه با تاکید به عدم مصرف آب کله پاچه، گفت: آب کله پاچه چربی بسیار بالایی دارد و توصیه می‌شود افراد از مصرف آن خودداری کرده و در صورت اصرار به مصرف آن حتما درون آن آبلیمو بریزند و سپس مصرف کنند.
 
دانشور توصیه کرد: افراد بعد از صرف کله پاچه هم باید یک لیوان آب را به همراه آبلیمو مصرف کنند تا کلسترول کله‌پاچه را در خون کاهش دهد.
 
وی با بیان اینکه صرف کله پاچه در وعده ناهار موجب می‌شود افراد تا ساعات پایانی شب احساس گرسنگی نکنند، گفت: به محض خوردن آب و آبلیمو بعد از صرف کله پاچه افراد در بعدازظهر همان روز احساس گرسنگی خواهند داشت و این نشان می‌دهد که تا چه حد آب و آبلیمو به هضم کله پاچه کمک کرده است.
 
دانشور توصیه کرد: افراد در صورت صرف کله پاچه باید آن را در وعده صبحانه و یا نهایتا ناهار مصرف کرده و از مصرف کله پاچه در وعده شام به طور جد خودداری کنند.
 
این فوق تخصص تغذیه بهترین جای کله پاچه را پاچه و زبان آن عنوان کرد و افزود: این دو قسمت به نسبت جاهای دیگر چربی کمتری دارند.
 
وی تصریح کرد: بدترین قسمت‌های کله پاچه نیز بناگوش و چشم است که به دلیل کلسترول بالایی که دارند خوردن آنها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
 
دانشور با اشاره به کاهش سن سکته قلبی و مغزی در افراد، گفت: در مناطق غرب نشین که مواد خوراکی مانند کله پاچه و روغن حیوانی بیشتر مصرف می‌شود، متاسفانه شاهد کاهش سن سکته‌های قلبی هستیم و در همین راستا توصیه می‌شود افراد توجه بیشتری به سلامت و نوع تغذیه داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین