کد خبر: ۳۵۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

فرانسه اعطای نشان به ولیعهد سعودی را توجیه کرد

وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اعتراضات گسترده علیه اعطای نشان افتخار از سوی رئیس جمهور این کشور به ولیعهد عربستان، به توجیه این اقدام پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روسیا الیوم، «ژان مارک آیرولت» وزیر خارجه فرانسه  در توجیه اعطای نشان افتخار به «محمد بن نایف» ولیعهد سعودی که کشورش با انتقادات شدیدی پیرامون وضعیت حقوق بشر مواجه است اظهار داشت که اعطای نشان مذکور در احترام به یک سنت دیپلماتیک انجام گرفته است.  

به گزارش مهر، وزیر خارجه فرانسه گفت: این یک سنت دیپلماتیک است و من می توانم بسیاری از نشان های افتخار را که در همین راستا اعطا شده است نام ببرم.

وی همچنین تاکید کرد که واکنش های منفی نسبت به اعطای نشان افتخار به ولیعهد سعودی از سوی فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه را درک می کند. رئیس جمهوری فرانسه در اقدامی که خشم مدافعین حقوق بشر را به دنبال داشت، بالاترین نشان افتخار این کشور اروپایی را به ولیعهد رژیم آل سعود اعطا کرد.

مراسم اعطای این نشان ملی روز جمعه گذشته و در حین سفری که بن نایف به پاریس داشت، انجام گرفت حال آنکه خبر مربوط به آن روز یکشنبه همزمان با تایید دفتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد.

پاریس- ریاض از رابطه قوی با یکدیگر برخوردار بوده و قراردادهای تسلیحاتی بزرگی بین دو کشور وجود دارد. با این حال، خبر اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به بن نایف که علاوه بر مقام ولیعهدی، سمت وزیز کشور عربستان را نیز عهده دار است، موجی از اعتراضات گسترده را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است.

با رسانه ای شدن این خبر، بسیاری از طرفداران حقوق بشر که نسبت به اعدام های بی رویه آل سعود انتقاد دارند، اعتراض خود را از راه توئیتر و هشتگ (#shame) منعکس کردند. فعالان در شبکه های اجتماعی اعدام های اخیر عربستان را ذکر و اعلام کردند که ولیعهد عربستان لایق چنین نشانی نبود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین