کد خبر: ۳۵۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

رونمایی از پوستر جشنواره جهانی فيلم فجر +عکس

جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه سال ۹۵ برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : رضا کیانیان صبح امروز سه شنبه ۱۸ اسفند ماه در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: امروز دوست داشتیم عزت‌الله انتظامی در این مراسم حضور داشته باشد اما او بیماری سختی دارد و من از شما می‌خواهم آرزو کنید که حالش بهتر شود و دوباره بتواند در سینما حضور یابد و ما از حضور او در سینما و تلویزیون لذت ببریم.

به گزارش مهر، رضا کیانیان رییس کاخ سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر است.

همچنین در این مراسم پوستر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر که عکسی از فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی روی آن درج شده، رونمایی شد.

سید رضا میرکریمی دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر بعد از رونمایی از این پوستر، عنوان کرد: این یک سنت در جشنواره‌های بین‌المللی است که پوستر آن جشنواره، عکسی از یک فیلم یا یک بازیگر تاثیرگذار در سینما باشد. ما هم در این دوره از جشنواره برای پوستر، عکس فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی و با بازی عزت‌الله انتظامی را انتخاب کردیم و این کار به نوعی تقدیر از این بازیگر بزرگ سینماست.

وی افزود: «گاو» اولین فیلم ایرانی است که در جشنواره‌های بین‌المللی تقدیر شد و بسیاری از منتقدان بیان کردند که این فیلم به نوعی به فیلم‌های کوروساوا تنه می‌زند. فیلم «گاو» بعد از انقلاب توسط امام خمینی (ره) مورد تایید قرار گرفت و این مساله باعث شد تا موقعیت مناسبی برای سینمای ایران بعد از انقلاب به وجود آید.

رونمایی از پوستر با عکس فیلم «گاو» +عکس

جایزه محمد امین (ص) به جشنواره جهانی آمد

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش دیگر این مراسم خبر داد: جایزه محمد امین (ص) برای نکوداشت نام پیامبر اسلام در جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می شود.

وی در توضیح جوایز و بخش های مختلف این جشنواره گفت: پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه مصطفی عقاد داشتیم که به آثار اخلاقی و با تم مذهبی و دینی داده می شد و ما امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه محمد امین (ص) را به آثار مذهبی و اخلاقی اهدا می‌کنیم. این جایزه در ستایش اخلاق و آیین محمدی است.

۱۵ فیلم در بخش «سینمای سعادت» روی پرده می رود

میرکریمی افزود: امسال یک بخش مسابقه با نام «سینمای سعادت» داریم که در این بخش ۳ فیلم ایرانی و ۱۲ فیلم خارجی روی پرده می رود که در هر سانس یک فیلم کوتاه ایرانی شامل انیمیشن، مستند و کوتاه نیز نمایش داده خواهد شد.

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر یادآور شد: یک بخش دیگر به نام آسیا و کشورهای اسلامی نیز داریم که رقابتی نیست. هر چند جوایزی جنبی در این بخش اهدا خواهد شد.

اهدای تندیس طلایی و سیمین به برندگان


میرکریمی اضافه کرد: همچنین در این دوره از جشنواره جهانی فجر تندیس طلایی و سیمین به برگزیدگان اهدا می شود که شامل بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و مرد، دستاوردهای هنری و بهترین فیلمنامه است.

ترکیب داوران و مهمانان در بخش های مختلف

در بخش دیگری از نشست خبری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر امیر اسفندیاری معاون امور بین الملل سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره ویژگی های فیلم های بخش بین الملل، بازار و مهمانان صحبت کرد.

امیر اسفندیاری با اشاره به اینکه کیفیت‌ اهمیت بیشتری از کمیت دارد، گفت: بیشترین تاکید میرکریمی به عنوان دبیر جشنواره روی کیفیت جشنواره بود و نه کمیت. ما در بخش مهمانان خارجی و تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد دقت زیادی داشتیم و چهره هایی را به عنوان مهمان خواهیم داشت که مطرح و شناخته شده هستند. در میان مهمانان جشنواره ۴ تهیه‌کننده مشهور داریم که کارگاه‌های تخصصی در زمینه تهیه‌کنندگی دارند. یک مدرس فیلمنامه‌نویسی و همچنین یک سینماگر صاحب سبک و نامی هم خواهیم داشت.

وی افزود: دو مدرس اردوهای استعدادیابی در جشنواره‌های بین‌المللی خواهیم داشت که کارگاه‌هایشان را با مازیار میری و  روح الله حسینی برگزار می‌کنند. در مجموع ۱۷۰ تا ۲۰۰ مهمان در این جشنواره حضور خواهند داشت. همچنین از رسانه‌های مهم دنیا خبرنگارانی را خواهیم داشت.

این مدیر سینمایی خبر داد: ما در بخش بین‌الملل ۵ داور خارجی و ۲ داور ایرانی، در بخش بهترین فیلم از کشورهای آسیایی ۵ داور شامل ۴ داور خارجی و ۱ داور  ایرانی، در بخش بین المذاهب ۲ داور خارجی و یک داور ایرانی خواهیم داشت.

تمرکز بازار فیلم بر سینمای ایران است


اسفندیاری در ادامه در مورد بازار فیلم گفت: نوزدهمین دوره بازار فیلم فجر امسال برگزار می‌شود. این بازار در طول سال ها دوران پرفراز و نشیبی را طی کرده و هدف این بوده که به یک بازار مهم منطقه‌ای تبدیل شود، سال به سال به تعداد مراجعان به بازار و کسانی که غرفه می‌خواستند افزوده شد و این بازار بسیار گسترده شد که امسال سعی کنیم این اهداف را محقق کنیم.

وی ادامه داد: امسال صحبتی با آقای میرکریمی داشتیم که بین بازار ایرانی که در سال‌های اولیه داشتیم و آن بازاری که بسیار گسترده شده بود حد متوسطی را داشته باشیم. به همین منظور امسال حدود ۴۰-۵۰ غرفه خواهیم داشت و تمرکزمان روی این موضوع است که خریداران خارجی حضور داشته باشند و بیش از هر چیز وجه کمک به سینمای ایران وجود داشته باشد. در حقیقت هدفمان این است که تمرکز روی سینمای ایران باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین