کد خبر: ۳۵۴۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

سئول و پیونگ یانگ با حملات سایبری به جان هم افتادند+فیلم

آژانس جاسوسی کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، کره شمالی تلفن‌های هوشمند مقام‌های ارشد کره جنوبی را هک کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 روز گذشته 7 مارس 2016 تلویزیون ملی کره شمالی با پخش تصاویری که از نظر می گذرانید همزمان با زرمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، واشنگتن و سئول را تهدید به حمله اتمی کرد که با واکنش های گسترده جهانی روبه رو شد و امروز سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  اعلام کرد که تهدید های کره شمالی را جدی خواهیم گرفت.در همین حال امروز خبرگزاری های کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی به جنگ سابیری با سئول رفته است و  سئول هم در اقدام متقابل کره شمالی را یک جانبه تحریم کرده است.

به گزارش آفتاب، در همین زمنیه خبرگزاری ایسنا به  به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد،: این افشاگری از سوی آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی در حالی صورت گرفته که دولت سئول به دنبال متقاعد کردن پارلمان برای تصویب قانون مقابله با تروریسم سایبری است؛‌ قانونی که به گفته منتقدان به این آژانس امکان می دهد تا به صورت بی وقفه بر فضای سایبری نظارت داشته باشد.



این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ کره شمالی تلفن‌های هوشمند چند تن از مقام‌های ارشد کره جنوبی را به همراه شماره تلفن‌ها و پیام های ورودی و خروجی را در بازه زمانی اواخر فوریه تا اوایل مارس 2016 هک کرده است. این کشور همچنین یک کمپانی نرم افزاری اصلی را که تامین کننده امنیت شبکه برای اینترنت بانک‌ها در کره جنوبی است،‌ هک کرده است.

در ژانویه و فوریه سال جاری میلادی،‌ هکرهای پیونگ یانگ ایمیل‌های کارمندان دو اپراتور خط آهن کره جنوبی را برای سرقت داده‌ها و گذرواژه‌هایشان هک کردند.

آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی در ادامه بیانیه خود آورده است: اگر به این مساله رسیدگی نشود،‌ نتایج ویرانگر اقتصادی نظیر اختلال در شبکه اینترنتی و سیستم بانکداری الکترونیکی در کشور را رقم می زند. هکرهای کره شمالی پیام‌هایی را به مقام‌های کره جنوبی فرستاده و تلاش کردند تا بدافزار وارد سیستم‌های آنها کنند.

آمریکا نیز گفته که کره شمالی در بسیاری از حملات سایبری در این کشور دست داشته که از جمله آن می‌توان به شرکت سونی پیکچرز در 2014 اشاره کرد.


سئول بصورت یکجانبه پیونگ‌یانگ را تحریم کرد

ایسنا در ادامه گزارش ها از شبه جزیره کره به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است: این اقدامات در پی تازه‌ترین آزمایش اتمی کره‌شمالی و نیز تهدید جدید پیونگ‌یانگ مبنی بر حملات هسته‌ای در واکنش به مانور سالانه سئول – واشنگتن انجام می‌شود. پیونگ‌یانگ این مانورها را تمرینی برای تهاجم می‌داند.

دولت کره‌جنوبی همچنین با صدور بیانیه‌ای منع ورود هرگونه کشتی که در 180 روز گذشته در بندر کره‌شمالی هم توقف داشته، صادر کرد. در حال حاضر تنها کشتی‌های کره‌شمالی منع شده‌اند. تحریم‌های اعمال‌شده علیه 38 شخص و 24 نهاد در کره‌شمالی و دو شخص و شش سازمان در کشورهای ثالث است. بر این اساس، مردم کره‌جنوبی از داد و ستد مالی با افراد و سازمان‌های تحریم‌ شده منع می‌شوند و دارایی آنها در کره‌جنوبی مصادره می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، دولت پیونگ‌یانگ اکنون به دلیل آزمایش موشک بالستیک و تست موشک اتمی که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بوده، با تحریم‌هایی روبروست و هنوز مشخص نیست که تحریم‌های جدید سئول چه اثراتی خواهد داشت. شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را در دو دهه گذشته اعمال کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین