کد خبر: ۳۵۴۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

بارش باران و وزش باد شدید در ۷ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش موقت اما شدید باد در تعدای از استان‌های کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شاخه جنوبی موج تراز میانی جو از امروز تا پایان هفته در منطقه جنوب تا جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود.

او گفت: به سبب وجود جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی و جریان دریا به خشکی در جنوب و جنوب شرق طی سه روز آینده موجب بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش موقت شدید باد در برخی نقاط در استان‌های فارس، جنوب بوشهر، جزایر جنوبی خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار می‌رود در روز چهارشنبه ۱۹ اسفند، با عمیق‌تر شدن موج تراز میانی جو و هوای سرد در این تراز و هوای گرم و مرطوب در سطوح زیرین جو، شرایط جوی برای ناپایداری‌های همرفتی تشدید یافته و موجب وقوع رگبار و رعد و برق شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شود.

به گفته وظیفه، شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی نیز مهیا خواهد بود و در پاره‌ای نقاط این استان‌ها احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد. همچنین از امروز تا پایان هفته شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق وزش شدید باد در دریای عمان و شرق خلیج فارس مهیا است و دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، او در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 19 اسفند، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 20 و 8 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 20 اسفند، کمی ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 21 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین