کد خبر: ۳۵۴۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

توطئه ناکام داعش برای ربودن نخست وزیر مالزی

معاون نخست وزیر مالزی امروز (سه شنبه)‌ اعلام کرد، پلیس مالزی توطئه گروه تروریستی داعش برای ربودن نخست وزیر و چند وزیر بلندپایه این کشور را خنثی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : معاون نخست وزیر مالزی امروز (سه شنبه)‌ اعلام کرد، پلیس مالزی توطئه گروه تروریستی داعش برای ربودن نخست وزیر و چند وزیر بلندپایه این کشور را خنثی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور و معاون نخست وزیر مالزی گفت، شبه نظامیان داعش همچنین علاوه بر توطئه برای ربودن نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی قصد داشتند حملاتی را در شهر پوتراجایا،‌ پایتخت اداری مالزی صورت داده و به همین منظور نیز بمب‌هایی را آماده و آزمایش کرده بودند.

احمد زاهد در پاسخ به سوالی درباره تلاشهای دولت مالزی به منظور مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش اظهار داشت: در تاریخ 30 ژانویه 2015 قرار بوده 13 شبه نظامی وابسته به گروه تروریستی داعش رهبران کشور ما از جمله نخست وزیر، وزیر کشور و وزیر دفاع مالزی را بربایند.

زاهد گفت: آنها همچنین طرح حمله به شهر پوتراجایا را داشتند. گروه داعش به این منظور اقدام به آماده کردن و آزمایش بمب کرده بود.

وی ادامه داد: اگر چه در کشور ما داعش شعبه معتبری ندارد اما عوامل وابسته به این گروه تروریستی در کشور ما تحت تاثیر شبکه داعش در سوریه قرار داشته و از آنجا دستور می‌گرفتند.

کشور اکثرا مسلمان نشین مالزی اگر چه تجربه حمله تروریستی چشمگیری از سوی گروه تروریستی داعش در خاک خود را نداشته اما از ژانویه 2015 تا کنون دست کم 160 تن را به اتهام دست داشتن در فعالیتهای مرتبط با این گروه شبه نظامی بازداشت کرده که هفت تن از آنها بخشی از یک سلول گروه تروریستی داعش در مالزی بودند.

زاهد تصریح کرد، بین سپتامبر 2014 تا مه 2015 اعضای داعش برای چهار حمله مهم در سراسر مالزی از جمله در شهرهای کوالالامپور، پوتراجایا و ایالت "کداه" برنامه‌ریزی کرده بودند. وی افزود: آنها در این توطئه قصد داشتند تسلیحات را از کمپ‌های ارتش بدزدند، بمب و مواد منفجره بسازند، اقدام به دزدی پول نقد برای تامین مالی حملاتشان کنند و برخی رهبران کشور را برای گرفتن خون بها بربایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین