کد خبر: ۳۵۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

نمازی: هنوز استعفایم از خبرگان چهارم اعلام وصول نشده است

نماینده استان آذربایجان غربی در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری می‌گوید که استعفایش باز هم از سوی هیأت رئیسه خبرگان اعلام وصول نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی که در اجلاسیه قبلی مجلس خبرگان استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه این مجلس کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من در اجلاسیه قبل در تاریخ 11 شهریور 94 استعفایم را تقدیم هیأت رئیسه خبرگان کردم و طبق ماده 82 آیین‌نامه مجلس خبرگان اگر کسی استعفانامه‌اش را تقدیم کند باید یک فرصتی به او بدهند تا مطالب و توضیحاتش را مطرح کند و پس از آن رأی‌گیری شود که آیا نمایندگان قانع شده‌اند یا خیر.

وی یادآور شد: در آن زمان آقایان استعفای من را اعلام وصول نکردند و فشار آوردند که استعفایم را پس بگیرم که البته پس نگرفتم. در اجلاسیه امروز صبح (سه‌شنبه) نامه‌ای به هیأت رئیسه و آیت‌الله یزدی نوشتم مبنی بر این‌که با توجه به این‌که در اجلاسیه قبل استعفا دادم و اعلام وصول نشد تأکید دارم چون استعفایم را پس نگرفته‌ام این استعفا در دستور کار مجلس خبرگان قرار بگیرد. به دلیل اینکه وقت کافی هم وجود دارد و مشکلی نیست.

نمازی اضافه کرد: استعفا یک راه قانونی است که در آیین نامه مجلس خبرگان پیش‌بینی شده تا نماینده مسائل خودش را مطرح کند و نمایندگان محترم هم رأی بدهند. وقتی دوباره امروز به هیأت رئیسه نامه نوشتم آقای یزدی در حاشیه نامه من نوشت که با توجه به این‌که برنامه‌های اجلاسیه از قبل تنظیم شده و این هم آخرین اجلاسیه دوره چهارم است از طرح و اعلام وصول استعفای شما معذوریم.

وی درباره دلایل استعفایش، تصریح کرد: من به برخی نگاه‌هایی که بعضی از آقایان حاضر در مجلس خبرگان دارند اعتراض داشتم. نگاه من این است که باید از جایگاه‌های مختلفی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد مثل رهبری، شورای نگهبان و مجلس خبرگان به درستی حراست شود و اینها شأنیت بالایی داشته باشند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شأن خبرگان آنقدر باید بالا باشد که وقتی در شرایط بسیار خاصی انتخاب سرنوشت‌سازی انجام می‌دهد همه مردم این انتخاب را بپذیرند، بنابراین خبرگان نباید وارد بازی‌های سیاسی شود، شأنیتش پایین بیاید و نمایندگان باید آزادی رأی و استقلال داشته باشند. اصل حرف من این بود، ولی اینطور تلقی شد که این کارهای من ضد سیاست‌های نظام است، در حالی که اینگونه نبود و من می‌خواستم برای آقایان توضیح بدهم.

وی با اشاره به اجتهاد نمایندگان خبرگان، تأکید کرد: کسانی که در خبرگان حضور دارند انسان‌های کمی نیستند و قرار است برای انتخاب رهبر آینده رأی بدهند. اینها آدم‌های مستقل، کارشناس و صاحب نظری هستند و توضیح مطالب من برای این آقایان در جلسه محرمانه منعی ندارد اما از طرفی می‌گویند این صحبت‌ها را رسانه‌ای نکنید و از آن طرف اجازه نمی‌دهند در جلسه محرمانه خبرگان آن را مطرح کنیم.

نمازی در ادامه بیان کرد: این برای من جای تعجب دارد که چه اشکالی دارد یک عضو مجلس خبرگان بعد از 9 سال عضویت در این مجلس برای خود خبرگان توضیحاتی را ارائه دهد. محل این بحث‌ها در جلسه محرمانه خبرگان است تا بتوانیم در رابطه قضاوت‌ها و پیش‌داوری‌ها توضیح دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وقتی برای نطق در مجلس گرفته است یا خیر، گفت: برای امروز صبح نتوانستم وقت بگیرم ، اما امیدوارم بتوانم اگر مشکلی پیش نیاید وقت نطق کردن بگیرم.

نمازی همچنین عنوان کرد: دغدغه اصلی من این است که ما باید طوری نظام را هدایت کنیم که همیشه مردم همراه با این نظام باشند. چون اگر همراهی مردم را نداشته باشیم مجبور می‌شویم از قوه‌ ی قهریه به صورت ویژه‌ای استفاده کنیم که در شأن نظام اسلامی و اهداف این نظام نیست. اگر از الان به فکر 10، 15 سال دیگر نباشیم ممکن است به جاهای خطرناکی برسیم.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان،‌اظهار کرد: دغدغه ما حراست از نظام، رهبری و جایگاه ولایت فقیه است. من از سال 85 تاکنون در مجلس خبرگان بودم و تقریباً از همه چیز خبرگان اطلاعات کافی دارم. دوست داشتم در خود جلسه محرمانه خبرگان موضوعات مهم را برای اعضا توضیح بدهم و آنها رأی بدهند چون رأی نمایندگان خبرگان برایم مهم است و می‌دانم اکثریت موافق من هستند، خواستم این رأی داده شود تا بعضی از آن آقایان با توجه به این رأی‌گیری متوجه اختلاف دیدگاه‌ها بشوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی، نماینده فعلی استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری است که در اجلاسیه هجدهم دوره چهارم مجلس خبرگان استعفا داد و صلاحیتش پس از ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران برای حضور در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری تأیید نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین