کد خبر: ۳۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

سازمان ملل: رایزنی‌های مقدماتی نشست ژنو فردا و مذاکرات اصلی صلح سوریه 14 مارس آغاز می‌شود

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که رایزنی‌های مقدماتی برای مذاکرات ژنو درباره بحران سوریه فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل عنوان داشت که استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با شرکت کنندگان در مذاکرات عصر امروز به وقت محلی دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی عنوان داشت که رایزنی‌های مقدماتی برای بار نخست در نهم مارس شروع خواهد شد و پیش بینی می‌شود که برخی از هیات‌های شرکت کننده در رایزنی‌ها در روز 12 و برخی دیگر در روز 13 همان ماه برسند.

فرحان حق تصریح کرد که شرکت کنندگان نباید هیچ پیش شرطی را برای حضور در آن رایزنی‌ها تحمیل کنند.

همچنین جیشی شاهین، سخنگوی دی میستورا گفت: مذاکرات اصلی و رسمی صلح سوریه 14 مارس یعنی پنج روز بعد از نشست‌های مقدماتی آغاز خواهد شد.

جیشی شاهین تاکید کرد که این مذاکرات رسما در نهم مارس آغاز می‌شود اما برخی شرکت‌کنندگان در 12، 13 و 14 مارس به ژنو خواهند رسید. شرکت‌کنندگانی که از آنها دعوت شده در دور اول مذاکرات شرکت خواهند کرد.

همچنین دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیات عالی مذاکرات مخالفان در ریاض، نمایندگان دولت سوریه و نمایندگان اپوزیسیونی که در نشستهای مسکو و قاهره حضور پیدا کردند در مذاکرات صلح سوریه در ژنو حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این دفتر در بیانیه‌ای امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد، سازمان ملل دعوتنامه جدیدی برای مذاکرات ژنو صادر نکرده است. دعوتنامه تنها برای هیات عالی مذاکرات ریاض، دولت سوریه و نمایندگان مخالفان سوری حاضر در نشستهای قاهره و مسکو مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین