کد خبر: ۳۵۴۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کارشناس هندی:

اعتبار بین المللی ایران در دوره روحانی افزایش یافته است

قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه هند معتقد است اعتبار بین المللی و داخلی ایران از زمان روی کار آمدن دولت روحانی و بویژه پس از امضای توافقنامه هسته ای با کشورهای گروه پنج بعلاوه یک افزایش یافته است .
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا،«سلمان حیدر» روز سه شنبه با انتشار مقاله ای در روزنامه «استیتسمن »هند نوشت:«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و کارشناس برجسته و شناخته شده این کشور نقش مهمی در هدایت و موفقیت این مذاکرات مهم ایفا کرد.

در بخش دیگری ازاین مطلب اضافه شده است:نتیجه موفقیت آمیز این مذاکرات راه را برای برقراری مناسبات عادی بین ایران و کشورهای مخالف هموار کرد.
این کارشناس ارشد هند گفت که ایران با داشتن جمعیت زیاد ،منابع عظیم اقتصادی و سابقه تمدنی درخشان می تواند نقش مهمی در منطقه نا آرام خاورمیانه ایفا کند.
دربخش دیگری از این مطلب آمده است:یک ایران معتدل و آشتی جو که در انتخابات اخیر نمایان شد، می تواند برای استحکام صلح و نظم منطقه ای موثر باشد.

این نویسنده، انتخابات مجلس را فرصت بی نظیری برای توسعه روابط هند با ایران دانست و خواستار گسترش تلاش های دیپلماتیک برای بهره مندی از فرصت ایجاد شده برای توسعه روابط دو کشور شد.

در ادامه این مطلب اضافه شده است درانتخابات اخیر و با راه یافتن میانه روها به مجلس فرصت مناسبی دراختیار دولت ایران برای اجرای برنامه های اصلاحی قرار گرفته است .
قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه هند درادامه این مطلب می نویسد:اکنون هند به عنوان یکی از کشورهایی که اجرای طرحهای اقتصادی خود را به بعد از تحریم ها موکول کرده بود ،باید هرچه سریعتر برای اجرای طرحهای بلند پروازانه خود اقدام کند.

وی با تاکید بر اجرای خط لوله انتقال گاز بین ایران و هند اضافه کرد:هرچند هند خط لوله گاز ترکمنستان را دنبال می کند اما باتوجه به نیازهای این کشور به انرژی باید احداث خط لوله انتقال گاز از بستر دریا از ایران را مورد توجه قرار دهد.
این کارشناس هندی ،سرمایه گذاری در بندر چابهار را یکی دیگر از زمینه های همکاری بین ایرن و هند دانست و خواستار تسریع در این سرمایه گذاری شد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است ایران و هند می توانند در زمینه هایی مانند کشتیرانی ،راه آهن و پتروشیمی همکاری گسترده ای داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین