کد خبر: ۳۵۴۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

مکارم‌شیرازی: قطع درختان قابل توجیه نیست

یکی از مراجع تقلید پس از کاشتن نهال یک درخت در قم، گفت: قطع درختان قابل توجیه نیست و از طرفی کاشت درخت برای زندگی بشر واجب است.
آفتاب‌‌نیوز :
آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي ظهر امروز در حاشيه مراسم درختكاري كه با حضور جمعي از مسئولان شهري در مدرسه علميه امام كاظم(ع) برگزار شد، اظهار كرد: سنت درختكاري يكي از سنت‌هاي برگرفته شده از اسلام است و در روايات نيز حسنات بسياري براي افرادي كه نسبت به اين امر اهتمام دارند، بيان شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرآنلاین، وي با تاكيد بر اينكه احياي سنت درختكاري در نظام اسلامي اقدام شايسته‌اي است، اضافه كرد: بر اساس برخي اخبار، افرادي سودجو و مجرم درخت‌ها را به بهانه‌هاي مختلف قطع مي‌كنند در صورتي كه تنفس شهر نيازمند فضاي سبز است و اين اقدام آنها قابل توجيه نيست.

اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: اكنون قم به استاندارد فضاي سبز نرسيده است اما اميدواريم با همت مردم، شوراي شهر و مسئولان شهري اين كاستي در قم جبران شده و بتوانيم به جايگاه مطلوب برسيم.

وي گفت: با افزايش عوامل آلاينده، عوامل تصفيه هوا نيز بايد افزايش يابد و در اين راستا اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شود.

آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه بشر كنوني از سرمايه انسان‌هاي گذشته استفاده مي‌كند، مطرح كرد: نسل كنوني بشريت بايد براي استفاده آيندگان فضاي سبز را توسعه دهد.

وي درختكاري را از واجبات زندگي بشريت دانست و ادامه داد: انسان بايد براي استمرار حيات خود و موجودات ديگر درخت كاشته و از آن حراست كند.

اين استاد برجسته حوزه با بيان اينكه بايد از ريشه‌كن كردن درختان جلوگيري شود، تصريح كرد: افزايش سطح فرهنگ در جامعه سبب تحقق اين امر و ديگر اهداف نظام اسلامي مي‌شود؛ بر اساس روايات پاداش كاشتن درخت با آزاد كردن برده‌هاي بسيار برابري مي‌كند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین